پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: فعالان بخش تجارت که صدور کارت بازرگانی آنها از ابتدای سال ۹۷ به بعد است باید نسبت به ثبت درخواست تایید کارت بازرگانی در سامانه جامع تجارت اقدام کنند.

به گزارش دیارجنوب، ابوالقاسم محمدزاده روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به راه اندازی سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری با امکان بررسی و تأیید کارت‌های بازرگانی در سامانه جامع تجارت افزود: براساس قوانین و مقررات جاری در فاز اول این طرح متقاضیانی که صدور کارت بازرگانی آنان از ابتدای سال ۹۷ به بعد است، ملزم به ثبت درخواست تایید کارت بازرگانی خود در سامانه مربوطه هستند.
وی بیان کرد: ابتدا متقاضیان با مراجعه به سامانه جامع تجارت باید مرحله ثبت درخواست تایید کارت بازرگانی را انتخاب کنند.

kart bazargani
محمدزاده ادامه داد: پس از ثبت درخواست متقاضیان برای تمدید، توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان درخواست‌ها مورد بررسی و در صورت نبود ایراد مورد تایید قرار خواهد گرفت.
وی بیان کرد: این اقدام یرای تمدید کارت بازرگانی به منظور تسهیل گری و شفاف شدن فرآیندهای لازم در بخش صادرات و واردات و جلوگیری از واردات غیر قانونی کالاها، یکپارچگی در ورود اطلاعات متقاضیان در سامانه جامع تجارت و دسترسی آسان به آمار و اطلاعات حوزه تجارت است./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group