پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر گفت: مجوز بهره‌برداری از ۲ اقامتگاه بوم‌گردی در خائیز تنگستان و بندرگاه بوشهر صادر شده‌است.

به گزارش دیارجنوب، سکینه سالاری روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: این ۲ اقامتگاه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد شده و با توجه به قرارگیری در محدوده روستایی می‌تواند به اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم و رونق اقتصاد این دو نقطه کمک کند.
وی بیان کرد: اعتبار هزینه شده در این ۲ پروژه ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که در مجموع با چهار اتاق اقامتی برای چهار نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال می‌کند.
سالاری یادآور شد: در زمان حاضر ۴۷ اقامتگاه بوم‌گردی در استان فعال است که بیشتر در روستاها قرار دارند و در کنار موضوع گردشگری به رونق تولید و عرضه صنایع دستی روستاها هم کمک شده‌است.
معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: همچنین احداث مجتمع گردشگری ساحلی و دریایی پارک شغاب از جمله دیگر پروژه‌های مهم این استان است که با ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار در دست ساخت است.
سالاری اضافه کرد: ۵۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار از طریق تسهیلات صندوق توسعه ملی تامین شده که در اختیار سرمایه‌گذار قرار گرفته‌است.
وی نزدیکی این مجتمع گردشگری به دریا و ساحل را نقطه قوت عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی این مجتمع در کنار اهمیت توسعه زیر ساخت‌ها، به رونق اشتغال نیز کمک می‌شود که در این ارتباط به طور مستقیم برای ۳۵ نفر ایجاد شغل می‌شود.
معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر افزود: مساحت این پروژه ۲۰ هزار متر است و با داشتن ۲۴ اتاق و ۷۲ تخت اقامتی، در زمینه گردشگری یکی از پروژه‌های با کیفیت مرکز این استان است./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group