جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با تداوم روند افزایشی دما و رطوبت هوا، برای نخستین بار در سال جاری در این استان رطوبت هوا در گناوه به ۱۰۰ درصد رسید.

به گزارش دیارجنوب، علیرضا انصاری روز شنبه در این رابطه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته رطوبت هوا در خارگ، بوشهر، عسلویه، دیر و دیلم نیز به ترتیب۹۳، ۸۳، ۸۱، ۷۸ و ۵۹ درصد بود.
وی بیان کرد: در این مدت شهرهای برازجان با ۴۸ و کنگان با ۲۸ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین و کمترین میزان دما را در استان بوشهر تجربه کردند.
انصاری ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا در بیشتر ساعت‎ها وزش ملایم باد، غبار محلی همراه با رطوبت و شرجی هوا و در ابتدای صبح نیز در برخی نقاط مه صبحگاهی از پدیده‌های غالب در استان است.
وی افزود: در این مدت در برخی ساعت‏‌های بعد از ظهر بر پوشش ابر در مناطقی از این استان افزوده می‌شود و احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی نیز در مناطق مرتفع استان دور از انتظار نخواهد بود.
انصاری عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و طی ساعت‎هایی در برخی نقاط با افزایش ابر و در صبحگاه با مه صبحگاهی پیش بینی شده‌است.
وی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد متغیر و به طور غالب جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ کیلومتر در ساعت و در بعد از ظهر گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‎شود.
انصاری افزود: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰سانتیمتر و در بعدازظهر گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی شده‌است.
وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۱:۵۲ بامداد، جزر اول ۰۶:۳۵ ، مد دوم ۱۲:۳۰ و جزردوم ۱۹:۵۴ خواهد بود./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group