سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

استاندار بوشهر توسعه گلخانه‌ها را از مهمترین اولویت‌های استان دانست و گفت: اجرای طرح گلخانه تمام‌اتوماتیک در استان بوشهر حمایت می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، عبدالکریم گراوند ظهر شنبه در نشست بررسی طرح سرمایه‌گذاری احداث گلخانه خودگردان در بوشهر اظهار داشت: آمادگی لازم برای اجرای طرح گلخانه تمام‌اتوماتیک خودگردان و مدرن در استان بوشهر وجود دارد.
وی تصریح کرد: مدیران مربوطه در استان بوشهر هماهنگی لازم برای تحقق پروژه گلخانه خودگردان را انجام دهند.

golkhane
گراوند تصریح کرد: با توجه به اهمیت پروژه، سازمان جهاد کشاورزی استان در مدت یک ماه، استعلام‌های لازم برای واگذاری زمین به مجری طرح انجام داده و دستگاه‌های اجرایی مربوطه هم نهایت همکاری را انجام دهند.
وی بیان کرد: با توجه به حجم سرمایه موردنظر برای پروژه مذکور، مجری طرح از ظرفیت سرمایه‌گذار خارجی برای اجرای این طرح در استان استفاده کند.
استاندار بوشهر تأکید کرد: سرمایه‌گذار طرح باید نکات و دغدغه‌های مدیران اجرایی استان در مورد پروژه گلخانه‌ای خودگردان ازجمله مسائل مربوط به زمین، آب و برق را در برنامه‌ریزی‌های خود لحاظ کند.
گراوند بیان داشت: مجری طرح‌های سرمایه‌گذاری پس از واگذاری زمین، باهمت و تلاش زمینه تحقق پروژه را فراهم کند در صورتی که پس از واگذاری زمین، عملیات اجرایی برای مدت طولانی به تعویق بیفتد، زمین واگذارشده پس گرفته می‌شود.
به گزارش خبرنگار مهر، طرح مجتمع گلخانه‌ای خودگردان با موضوع احداث و بهره‌برداری مجتمع گلخانه‌ای تمام‌اتوماتیک هیدروپونیک مدرن در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار با سرمایه‌گذاری ۲۴ هزار میلیارد ریال موردبررسی قرار گرفت.
بر اساس این طرح، در صورت اجرا، این پروژه زمینه اشتغال ۱۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۳ هزار نفر را به صورت غیرمستقیم فراهم می‌کند.
بنابر این گزارش، احداث گلخانه شیشه‌ای ۲ جداره، آب‌شیرین‌کن ۴ هزار مترمکعبی، سردخانه ۵ هزار تنی، انبار ۵ هزار مترمربعی، نیروگاه ۲۰ مگاواتی گازسوز، پست گاز، ساختمان اداری، کارگری، تأسیسات در ۵ هزار مترمربع ازجمله فضاهای جانبی و تأسیسات در این مجتمع است./مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group