چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به پیشرفت ۵۲ درصدی سد خاییز تنگستان گفت: با تامین اعتبارات مورد نیاز، سد خاییز تنگستان تا پایان امسال آبگیری و افتتاح می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، روند اجرایی طرح سد خاییز تنگستان با حضور استاندار و مسئولان آب منطقه‌ای استان بوشهر ظهر امروز مورد بررسی قرار گرفت.
مدیرعامل آب منطقه‌ای بوشهر در جریان این بررسی با بیان اینکه سد خاییز با حجم مخزن 16 میلیون مترمکعب دارای پیشرفت فیزیکی 52 درصدی است اظهار داشت: سد خاییز با حجم مخزن 16 میلیون مترمکعب بر روی یکی از سرشاخه‌های رودخانه اهرم در حال ساخت است.

sad khaeez
علی محمدی با بیان اینکه اعتبار اولیه ساخت این سد 700 میلیارد ریال است افزود: عملیات اجرایی سد خاییز تنگستان دی ماه سال 1397 با اعتبار 700 میلیارد ریال آغاز شد که با تعدیل‌های انجام شده تاکنون 350 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی، سد خاییز تنگستان رااز نوع خاکی با هسته رسی دانست و بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر 600 میلیارد ریال اعتبار برای تسریع در ساخت سد خاییزمصوب شد که 25 میلیارد تومان آن سال قبل تخصیص یافت.
مدیرعامل آب منطقه‌ای بوشهر با بیان اینکه برای تکمیل سد خاییز به 55 میلیارد تومان اعتبار نیاز است گفت: با تامین 35 میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور، سد خاییز تنگستان تا پایان امسال آبگیری و افتتاح می‌شود.
سد خاییز تنگستان تا پایان سال آبگیری و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد
استاندار بوشهر هم با بیان اینکه پروژه سد خائیز از جمله پروژه‌های مهم این استان در حوزه آب است خاطرنشان کرد: با تلاش صورت گرفته و روند اجرایی انتظار می‌رود تا پایان سال آبگیری و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
عبدالکریم گراوند با اشاره به اینکه هیچ وقفه‌ای در پروژه‌‌های عمرانی استان بوشهر ایجاد نشده است گفت: با وجود نوسان قیمت در کالاها در روند اجرا وقفه‌ای ایجاد نشود.
وی، با اشاره به اینکه این سد روند اجرایی مطلوبی دارد از تخصیص 25 میلیارد تومانی سفر رئیس جمهور در سال قبل خبر داد و بیان کرد: از 60 میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور 25 میلیارد تومان سال قبل پرداخت شد و 35 میلیار تومان دیگر امسال تخصیص می‌یابد.
استاندار بوشهر ظرفیت مخزن سد خائیر را 16 میلیون مترمکعب دانست و خاطر نشان کرد: پروژه سد خائیز در همه جبهه‌ها فعال است و در هفته‌های آینده جبهه کاری این پروژه توسعه می‌یابد و کار شتاب می‌گیرد.
گراوند افزود: سد خاییز برای تامین بخشی از آب کشاورزی نخیلات تنگستان طراحی شده که افتتاح آن نقش مهمی در رونق کشاورزی منطقه دارد./تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group