جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: هزینه تامین هر تن آب با تانکر برای مصارف غیرضروری نظیر باغ ویلاها از هفت به ۲۰ هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش دیارجنوب، عبدالحمید حمزه پور روز پنجشنبه با اشاره به اعتراض تانکرداران بوشهری نسبت به افزایش بهای آب افزود: با توجه به معضل کم‌آبی استان بوشهر و مصوبه مدیریت بحران شرکت آب، حمل آب آشامیدنی به وسیله تانکرداران برای مصارف غیرضروری نظیر باغ ویلاها، به ازای هر مترمکعب از هفت به ۲۰ هزار تومان افزایش یافته‌است.
وی بیان کرد: در زمان حاضر شبکه توزیع مناسبی در کل استان بوشهر وجود دارد و در بخش زیرساخت‌ها نیز گام‌های موثری برای آبرسانی به دورترین مناطق شهری و روستایی انجام شده‌است.

tanker aab
حمزه پور اضافه کرد: بیشترین آب تانکرها برای مصرف خانه باغ‌ها استفاده می‌شود این درحالی است که شرکت آب و فاضلاب هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارد و تنها وظیفه این شرکت در این شرایط تابستان که روستاها در مضیقه آب هستند تامین آب روستاها است و هیچ مسئولیتی در مقابل خانه باغ‌ها ندارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اضافه کرد: هزینه خرید هر مترمکعب آب از آب‌شیرین‌کن‌ها ۱۶ هزار تومان است که برای استفاده مردم شهرها و روستا طبق همان تعرفه یارانه‌ای اما برای مصارف غیرضروری به قیمت واقعی است.
وی یادآور شد: صنایع یا افرادی که خواستار استفاده از آب آشامیدنی برای ساخت و ساز مجاز و ضروری هستند باید از طریق بخشداری اقدام کنند.
حمزه پور تاکید کرد: درست نیست آبی که با این سختی برای استان تامین می‌شود و حق مردم روستا است نصیب خانه باغ‌ها و آبیاری درختان، احشام و آبگیری استخرهای موجود در خانه باغ‌ها شود.
وی ادامه داد: پس از قطع انشعاب آب باغ ویلاها، برخی از صاحبان خانه باغ‌ها اقدام به خرید آب با تعرفه یارانه‌ای و حمل با تانکر می‌کردند که طبق مصوبه شورای تأمین استان بوشهر هیچ‌گونه آبی به خانه باغ‌ها داده نمی‌شود و فروش آب به موارد غیر ضروری با قیمت واقعی انجام می‌گیرد.
حمزه پور در باره قطع انشعاب آب باغ ویلاها گفت: عامل اصلی کم‌آبی روستاهای نوار ساحلی تنگستان، انشعاب‌های غیرمجاز باغ ویلاها است که تاکنون یکهزار و ۶۰۰ انشعاب در گورکات تنگستان و حدفاصل گناوه و دیلم قطع‌ شده و این اقدام ادامه می‌یابد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در مورد عشایر و سایر مناطق روستایی که مشکل تامین آب دارند با تائید بخشدار آب مورد نیاز آنها به همان قیمت دولتی تامین می‌شود و نگرانی در این زمینه نیست.
وی با بیان اینکه جای خانه باغ در بوشهر نیست تاکید کرد: خانه باغ‌ها جزو جامعه هدف شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیست و هدف ما از افزایش قیمت آب ایجاد عامل بازدارندگی و جلوگیری از پیشروی پدیده‌ای به نام خانه باغ است که وجود آنها در هر منطقه باعث بلعیدن آب آن منطقه می‌شود و با قطع آب خانه باغ‌ها آب روستاها تامین می‌شود./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group