سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

جوابیه ستاد زیر سایه خورشید استان بوشهر در مورد انتشار یادداشت های انتقادی منتشر شده در برخی از پایگاه های خبری وزین استان بوشهر برای تنویر افکار عمومی به شرح زیر به استحضار مردم شریف استان بوشهر رسانده می شود.

به گزارش دیارجنوب، اکبر قائدی دبیر ستاد زیر سایه خورشید استان بوشهر در خصوص ادعاهای مطرح شده در مورد عدم ضرورت اجرای برنامه های دهه کرامت و حضور کاروان زیر سایه خورشید آستان قدس رضوی در بوشهر عنوان کرد: برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید بدون تجمع عمومی و در مقیاس بسیار محدود و چند نفره با شدید ترین تدابیر و رعایت بدون اغماض پروتکل های بهداشتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال برنامه ها به صورت کاروانی اجرا نشده است گفت: تعداد خدام کاروان اعزامی از مشهد تنها شش نفر است که به دو گروه مجزا تقسیم شده اند و واژه کاروان در واقع بخشی از عنوان این طرح است که در سالهای پیش از کرونا استفاده می گردیده است و امسال هیچ برنامه کاروانی با حضور خیل مشتاقان امام رضا علیه‌السلام در هیچ کجای استان بوشهر برگزار نشده است.

قائدی با بیان اینکه برگزار کنندگان و خدام رضوی هم به سلامتی خود و خانواده اشان اهمیت می دهند افزود: دو تیم متشکل از خدام و همراهان استانی آنان همگی پیش از اعزام تعیین گردیده و از آنان تست کرونا گرفته شده است و تا پایان دهه کرامت حق خروج از تیم و مراجعه به منزل خود یا هر مکانی غیر از مکان های تعیین شده را ندارند و همه لوازم پیشگیری از انواع ماسک(N95، سه لایه، یک لایه و..) انواع محلول های ضدعفونی فردی و محافظت شخصی گرفته تا مسواک و خمیر دندان در اختیار افراد قرار گرفته و از به همراه آوردن لوازم بهداشتی شخصی و محافظت فردی در مقابل کرونا منع شده اند و لوازم نو و جدید _ با فرض بر اینکه لوازم قبلی افراد آلوده باشد_در اختیار آنان قرار گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه برنامه ها به صورت بسیار محدود و چند نفره برگزار شده است اظهار داشت: مستندات منتشر شده شامل فیلم ها و عکس های این برنامه نیز بیانگر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی توسط تیم های ستاد زیر سایه خورشید استان بوشهر هست. اگر نقد منتقدان بر رعایت نکردن فاصله اجتماعی در برنامه هاست، شما مردم شریف استان و منتقدان محترم را به تصاویر این چند روز ارجاع می دهم تا با چشم خود ببینید که فاصله اجتماعی با حساسیت تمام در همه برنامه ها چه دیدارهای خانگی، گروه های سرود نیز تمام پروتکل ها و فاصله اجتماعی را رعایت نموده اند.
دبیر ستاد زیر سایه خورشید با اشاره به تیم گند زدایی گفت: برای همه برنامه ها گند زدایی سطوح و ضدعفونی افراد توسط تیم ویژه این کار قبل و بعد از هر برنامه انجام شده است.

وی در ادامه به بیان اینکه قرار بود برنامه های امسال لغو شود تصریح کرد: بعد از بازگشایی ها قرار شد از این برنامه و عشق و ارادت مردم به حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام برای ارتقاء سطح نشاط اجتماعی و معنوی و کاهش افسردگی در جامعه با شعار #من ماسک می زنم اجرا شود .
ایشان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری ستاد مقابله با کرونای استان علی الخصوص دکتر کشمیری گفت: تمام مجوزهای لازم جهت برگزاری برنامه نیز از قبل گرفته شد.
قائدی بیان داشت: هر کس که ذره ای به امام رضا علیه‌السلام ارادت داشته باشد راضی به ضرر دیگران نخواهد بود چه برسد به خادمان آستان مقدس ایشان که هدفی جز خدمت را در ذهن خود نمی پرورانند البته این که دوستان رسانه ای ما به سلامت مردم اهمیت می دهند ارزشمند است و ما به آن مفتخریم اما مبادا که عده ای در این میان با دست مایه قرار دادن دلسوزی های آنان سعی در تخریب عقاید و علایق مردم به مذهب تشیع و اهل بیت علیهم السلام را داشته باشد که باید به آن دقت کرد.
وی در پایان به رسم مهربانی امام رضا علیه‌السلام گفت: به یمن میلاد سراسر نور ولی نعمت ایران ستاد زیر سایه خورشید استان بوشهر آمادگی دارد هدایای تبرکی امام رضا علیه‌السلام را با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی به دوستان رسانه ای تقدیم نماید./ خبر و رسانه ستاد زیر سایه خورشید استان بوشهر

javabiye

استان بوشهر

Template Design:Dima Group