پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از افزایش ظرفیت کامل یک واحد و فعالسازی مجدد دوکارخانه تولید کودشیمیایی در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، سید حسین حسینی با اشاره به تامین خاک فسفات مورد نیاز واحد های تولید کود شیمیایی استان در سال جهش تولید افزود: در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و پیگیری های مستمر سازمان صمت استان ؛ با همکاری و مشارکت بانک صنعت و معدن استان بوشهر؛ تسهیلات سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولید کودشیمیایی به منظور تامین کود موردنیاز بخش کشاورزی کشور در داخل پرداخت خواهد شد.

حسینی در همین راستا اعلام کرد: واحد تولیدی ارکان شیمی به ظرفیت کامل در زمینه انواع کود شیمیایی خواهدرسید و همچنین واحد های تولیدی کودپرشین شیمی و صنعت پژوهان که بدلیل مشکل تامین خاک و سرمایه در گردش موردنیازتعطیل بوده اند، فعال سازی شد که بر این اساس میزان تولید انواع کودهای فسفاته ساده وتریپل دراستان به ۳۰۰هزارتن در سال خواهد رسید.

raeese samt boushehr

وی با توجه به همکاری و مشارکت بانک صنعت و معدن استان در تامین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت واحدهای تولیدی مذکور عنوان کرد: تحول اساسی و چشمگیری در تولید کود های فسفاته صورت خواهد گرفت که میتواند نیاز مصرف بخش کشاورزی همانند کودهای اوره از داخل کشور تامین و علاوه برآن صادرات کودهای فسفاته را نیز به دنبال داشته باشد.

رئیس سازمان صمت استان با اشاره به چهارجهت گیری محوری وزارت صنعت ،معدن و تجارت در سال جاری گفت: "جهش تولید "، " اتمام طرح ها و پروژه های نیمه تمام "، " توسعه صادرات و کنترل واردات " و تنظیم بازار از جمله اولویت های مهمی است که در سال جاری دنبال می شود.

حسینی تشریح کرد: در محور جهش تولید؛ برنامه های کلیدی عبارتند از تامین مواد اولیه، شناسایی بازارهای صادراتی ، تعمیق و توسعه ساخت داخل و تامین نقدینگی واحدهای تولیدی است.

وی ادامه داد: درهمین راستا تکلیف به کاهش ۳میلیارد و ۲۰۰میلیون دلار واردات و جایگزینی از طریق تولید درداخل می باشد که با توجه به تامین خاک فسفات و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی ، کود فسفاته در استان تولید و بخش زیادی از نیاز بخش کشاورزی کشور تامین خواهد شد‌.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group