سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

سرپرست اداره ثبت اسناد و املاک استان بوشهر از افزایش ۲۰ درصدی طلاق در استان خبر داد و گفت: ۲۶ طلاق به ازای هر ۱۰۰ مورد ازدواج در استان بوشهر رخ داده است.

به گزارش دیارجنوب، مهرداد دلجو ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره‌کل ثبت اسناد بوشهر دارای ۱۲ حوزه ثبتی شامل ۱۰ مرکز شهرستان، یک شهر و یک نمایندگی است.
سرپرست اداره ثبت اسناد و املاک استان بوشهر خاطرنشان کرد: از ۱۲ واحد ثبتی، هشت واحد دارای ساختمان ملکی، دو واحد استیجاری و دو واحد امانی هستند و به مردم خدمات دهی می‌کنند.
وی بیان کرد: دفاتر اسناد رسمی و ازدواج‌وطلاق که تا اواسط دهه هفتاد ثابت بوده است، رشد قابل‌ملاحظه‌ای یافته است و تعداد دفاتر به ۹۸ واحد فعال و ۵۳ دفتر ازدواج و طلاق ارتقا یافته است.
دلجو به وضعیت ازدواج و طلاق در استان اشاره کرد و افزود: در سه‌ماهه نخست امسال هزار و ۷۰۰ مورد واقعه ازدواج در استان بوشهر ثبت‌شده است که در مقایسه با سال گذشته شش درصد رشد یافته است.
وی بابیان اینکه در سه‌ماهه نخست سال جاری تعداد ۴۵۳ فقره طلاق در سطح استان ثبت‌شده است تصریح کرد: باید خانواده‌ها و دستگاه‌های متولی امر با افزایش مهارت زندگی زناشویی و سواد همسرداری، آموزش تفاهم و تعامل در تمامی امور، زوج و زوجه را مسئولیت‌پذیر نمایند تا شاهد کاهش میزان طلاق باشیم.
وی بابیان اینکه در سه‌ماهه نخست سال جاری در مقابل هر ۱۰۰ ازدواج، ۲۶ طلاق در سطح استان به ثبت رسیده است تصریح کرد: آمارهای پنج سال گذشته نیز نشان می‌دهد که حدود یک‌پنجم ازدواج‌های صورت گرفته به طلاق ختم می‌شوند.
سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر با اشاره به تشکیل ۲۷۲ پرونده مطالبه مهریه در سه‌ماهه نخست سال جاری در واحدهای اجرای ثبت استان خاطرنشان کرد: هزار و ۷۰۹ مورد واقعه ازدواج و ۳۷۶ فقره طلاق در سه‌ماهه نخست سال گذشته در سطح استان ثبت‌شده بود./مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group