پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: ۴۸۹ میلیارد تومان تسهیلات برای جبران خسارت به صنف‌های آسیب دیده از کرونا در این استان پرداخت می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، حمید رضا پناه روز دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان تنگستان افزود: براین اساس بابت هر نفر از کارکنان دارای بیمه شاغل در کارگاه‌های آسیب دیده از کرونا ۱۲ میلیون تومان تسهیلات بانکی با سود بانکی ۱۲ درصد به کارفرماها پرداخت می‌شود.
وی بیان کرد: تاکنون ۱۱هزار و ۱۲۵ نفر در سامانه بیمه بیکاری استان بوشهر ثبت نام کرده‌اند که ۹۲۴ نفر از آنها مشمول پرداخت بیمه بیکاری شده‌اند که از این شمار ۲۱۴ نفر مربوط به ۲ بخش مرکزی و دلوار از توابع شهرستان تنگستان هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در خصوص تسهیلات اشتغال روستایی گفت: هدف از تصویب این تسهیلات شناسایی ظرفیت و پتانسیل‌های بخش روستایی در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌های تولید و اشتغال در روستاهاست.
پناه ادامه داد: تنگستان با جذب ۳۶ میلیارد تومان از سرجمع اعتبارات اشتغال روستایی از موفق‌ترین شهرستان‌های استان در این بخش بوده است.
وی بااشاره به اینکه ۷۸ درصد تسهیلات اشتغالی زایی استان دربخش کشاورزی پرداخت شده گفت: ظرفیت پرداخت تسهیلات در این بخش تکمیل شده است در همین راستا با توجه به نیاز شهرستان تنگستان هر گونه اقدام لازم در خصوص پرداخت تسهیلات در بخش‌های صنعت و خدمات انجام می‌شود.
فرماندار تنگستان گفت: از ۲۵۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی استان در سال گذشته ۱۷ درصد آن معادل ۳۶ میلیارد تومان از سوی واحدهای تولیدی در این شهرستان جذب شده است.
عبدالحسن رفیعی پور افزود: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های متنوع دولت در این حوزه زمینه تحقق شعار سال را فراهم می‌کند و مشکلات، تهدیدها و فرصت‌های موجود را روشن خواهد کرد تا بتوان از آن بیشترین بهره را برد.
وی بر هماهنگی میان بخشی، بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌ها، به فعلیت رساندن نیروهای بالقوه، توسعه سرمایه‌گذاری، حمایت‌ دستگاه‌های دولتی از سرمایه‌گذاران در چارچوب قانون را از محورهای موفقیت در این مسیر عنوان کرد.
رفیعی پور اضافه کرد: تلاش می‌شود در سال سال جهش تولید با بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های موجود فرصت‌های شغلی مناسبی در شهرستان تنگستان ایجاد کرد.
وی یادآور شد: سرمایه‌گذاری‌های خوبی در این شهرستان انجام شده و ادامه روند حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی نوید بخش رونق اقتصادی تنگستان است.
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال جهش تولید ایجاد و حفظ فرصت‌های شغلی جدید و جلوگیری از تعطیلی کارگاه‌ها ضروری است.
غلامحسین کرمی افزود: دشتی و تنگستان دربین شهرستانهای استان از بالاترین نرخ بیکاری برخوردارهستند که زیبنده نام این دو شهرستان نیست.
وی بیان کرد: نیاز است مدیران عامل بانک‌های استانی در راستای پیگیری مسائل ومشکلات کارگاه‌های شهرستان تنگستان به اتفاق مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این شهرستان حاضر شوند.
کرمی افزود: رایزنی لازم در خصوص صادرات از اسکله بندر خورشهاب برای صادرات مواد معدنی و کوهی انجام شده است.
در این نشست بهنام محمدی بعنوان رئیس جدید اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تنگستان معرفی و از خدمات محمد علی محمد حسینی در این سمت تقدیر شد./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group