چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر به مناسبت دهم تیرماه روز ملی صنعت و معدن ، طی پیامی این روز ملی را به جامعه بزرگ صنعت و معدن استان تبریک و تهنیت گفت.

به گزارش دیارجنوب، سید حسین حسینی در این پیام آورده است:
تلاش و کوشش بی وقفه برای جهش تولید در اجرای منویات مقام معظم رهبری درراستای حمایت از تولیدات داخلی سرلوحه تمامی فعالیتها و اقدامات سازمان صنعت، معدن وتجارت استان قراردارد.

samt bousheher
با تکیه بر توانمندی های مهم صنعتی و معدنی که به عنوان اساسی ترین عناصر جریان توسعه اقتصادی محسوب می شوند می توان به پیشبرد اهداف جهش تولید که مهمترین آن توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی است دست یافت.
نقش بی بدیل تلاشگران صنعتی با توجه به بحران بیماری کرونا و نیازمندی مردم به مواد شوینده، ضدعفونی و بهداشتی جهت پیشگیری و مقابله با این بیماری، صنعتگران تولیدات خود را در این حوزه‌ها چند برابر و حتی دربرخی واحد‌های صنعتی در این شرایط خاص با تغییر فوری خط تولید خود به سمت کالا‌های مورد نیاز مردم برای مقابله با ویروس کرونا مانند ماسک، مواد ضدعفونی کننده، مواد شوینده و غیره رفتند که این اقدام بسیارمهم و تحسین برانگیز نشان ازدغدغه احساس مسئولیت اجتماعی در جامعه و کمک به حفظ سلامت مردم ، از جمله مصادیق مهم و چشمگیر صنعتگران عرصه اقتصادی است.
روز ملی صنعت و معدن فرصتی است تا با تبیین و معرفی دستاوردهای صنعتی و معدنی کشورو همچنین استان بوشهر، نقش کلیدی این دو حوزه را در اقتصاد و تحقق اهداف بلند مدت کشور یادآور شده و همت و تلاش صنعتگران، مدیران، مهندسان و کارآفرینان را در تحقق این مهم ارج نهیم.
در سال " جهش تولید "؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت در پرتو منویات مقام معظم رهبری و همسو با سیاستهای اقتصاد مقاومتی و برنامه های دولت محترم تدبیر و امید، در هفت محور و ۴۰ برنامه شامل توسعه و تعمیق ساخت داخل در راستای جهش تولید با ۱۱ برنامه، مدیریت واردات و توسعه صادرات غیرنفتی با پنج برنامه، توسعه معادن و صنایع معدنی با اجرای نقشه راه با پنج برنامه، توسعه فناوری و محصولات دانش‌بنیان با پنج برنامه، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری با پنج برنامه، بهبود فضای کسب‌وکار مرتبط با بخش صنعت، معدن و تجارت با پنج برنامه و تأمین منابع مالی و توسعه سرمایه‌گذاری با چهار برنامه تنظیم با تلاش ، تعامل ، هم افزایی و همکاری کلیه دستگاه های اجرایی ، بانکها و فعالان بخش اقتصادی ، صنعتگران و معدنکاران، اقدام و اجرا خواهد نمود.
اینجانب برخود لازم میدانم ضمن گرامیداشت دهم تیر ماه روز ملی صنعت و معدن، از تلاش‌های ارزشمند و خستگی‌ناپذیر تمامی فعالان این عرصه که با توان مضاعف و بهره برداری مناسب از فرصت های رشد و توسعه و با عبور از موانع پیش رو بر عرصه اقتصادی فائق آمده اند، تقدیر و تشکرنمایم.
امیدوارم با استعانت از خداوند متعال و در سایه تلاش و خودباوری، شاهد توسعه پایدار و روز افزون به همراه پیشرفت هرچه بیشتر بخش صنعت و معدن در سالی که بنا به تدبیر مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید» نامگذاری شده است؛ باشیم.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group