پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

استاندار بوشهر گفت: رشد ۵۲ درصدی صدور جواز صنعتی در سه ماه نخست امسال نشان از فعالیت رو به رشد تولید در این استان است.

به گزارش دیارجنوب، عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر با تبریک هفته صنعت، معدن و تجارت افزود: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای برای توسعه سرمایه‌گذاری بویژه در زیربخش‎های پتروشیمی است که برای تحقق این مهم باید زمینه رفع موانع سرمایه‌گذاری فراهم شود.
وی بیان کرد: برای رفع موانع سرمایه‌گذاری بانک‌ها در این عرصه نقشی مهم دارند که باید به رسالت خود برای تحقق جهش تولید پایبند باشند.

geravand2
گراوند تاکید کرد: استان بوشهر ضمن داشتن ظرفیت‌های مهم سرمایه‌گذاری از قابلیت‌ها و توانمندی‌های ویژه‌ای در حوزه‌های گوناگون برخوردار است.
وی با اشاره به نقش منابع بانکی در توسعه و پیشرفت استان بوشهر تاکید کرد: بانک‌ها علاوه بر استفاده بهینه از منابع متعدد خود باید برای تسریع در راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی بیش از این نقش‌آفرینی کنند.
استاندار بوشهر یادآور شد: تاکنون پرونده ۱۷۲ واحد تولیدی و صنعتی به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ارجاع شده که باید مابقی پرونده‌ها هم برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها ارسال شود و رئیسان بانکها باید پیگیری کنند تا پرونده این واحدها معطل پرداخت تسهیلات نشود.
گراوند با اشاره به رونق تولید در استان بوشهر بیان کرد: در شرایط تحریم‌های ظالمانه و ویروس کرونا که جهان را فرا گرفته‌است، سرمایه‌گذاری و رونق تولید در استان بوشهر توسعه یافته و اگر موانع برداشته شود جهش تولید، پیشرفت و آبادانی در این استان بیش از پیش فراهم می‌شود.
استاندار بوشهر تولید کود فسفات را یکی از ظرفیت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری استان دانست و گفت: اکنون که کشور به کود فسفات نیاز مبرم دارد و این ظرفیت در این استان فراهم است با تکمیل پروژه تولید آن زمینه رونق اقتصادی فراهم خواهد شد.
وی با بیان اینکه هم اینکه کشتی حامل خاک فسفات در اسکله بندر نگین در حال تخلیه است گفت: فسفات نقش بسزایی در تقویت بخش کشاورزی کشور دارد.
گراوند با بیان اینکه همدلی و وفاق در استان بوشهر برای فعالیت اقتصادی وجود دارد افزود: پهلوگیری کشتی‌های حامل کالاهای اساسی و تسریع در تخلیه آن قابل تقدیر است که این مهم سبب شد هزینه‌های اضافی بر کشور و بیت‌المال تحمیل نشود./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group