پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۹ درصد رشد به ۱۷۶۵ دلار و ۴۲ سنت رسید.

به گزارش دیارجنوب، در حالی که موارد ابتلا به کرونا در نقاط مختلف جهان رو به افزایش است و نگرانی سرمایه گذاران آن‌ها را به سمت بازار‌های امن سوق داده است، قیمت طلا روز جمعه افزایش داشت و در مسیر ثبت سومین افزایش هفتگی متوالی قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۹ درصد رشد به ۱۷۶۵ دلار و ۴۲ سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه اوت هم با ۰.۳۳ درصد رشد به ۱۷۷۶ دلار و ۵۰ سنت رسید.
تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا طی روز‌های اخیر رو به افزایش گذاشته و ایالت تگزاس روند از سرگیر فعالیت‌های اقتصادی را متوقف نموده است.
همچنین در آمریکای لاتین، برزیل و هند شمار مبتلایان سیر صعودی پیدا کرده است. رشد موارد ابتلا به کورنا طی روز‌های اخیر امید‌ها به ترمیم سریع اقتصادی را کاهش داده و موجب شده تا سرمایه گذاران به بازار‌های امنی نظیر بازار طلا و بازار دلار آمریکا روی بیاورند. ارزش دلار در برابر سبد ارز‌های معتبر جهانی امروز ثابت بود.
رئیس کل بانک مرکزی ژاپن گفته تاثیرات دور دوم شیوع کرونا می‌تواند به میزان قابل توجهی به اقتصاد ژاپن لطمه بزند. وی تلویحا از آمادگی این بانک برای افزایش اقدامات محرک اقتصادی به منظور مقابله با تبعات کرونا خبر داد.
در سایر بازار‌های فلزات گرانبها امروز قیمت فلز پالادیوم با ۰.۱ درصد رشد به ۱۸۴۳ دلار و ۵۲ سنت رسید. قیمت پلاتین هم با ۰.۱ درصد افت به ۸۰۲ دلار و ۴۲ سنت رسید. همچنین قیمت فلز نقره امروز با ۰.۸ درصد افت به ۱۷ دلار و ۷۴ سنت رسید./تابناک

استان بوشهر

Template Design:Dima Group