پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

مرکز امار ایران اعلام کرد: در خرداد ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان کردستان با ٥,٥ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان بوشهر با ٠.١ درصد افزایش است.

به گزارش دیارجنوب به نقل از ناطقان، در خرداد ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان کردستان با ٥,٥ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان بوشهر با ٠.١ درصد افزایش است.

tavarom ostanha

کل خانوارها

در خرداد ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ٢١٤,٢ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٠ درصد افزایش نشان می¬دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان کردستان با ٥.٥ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان بوشهر با ٠.١ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٢٢.٥ درصد می¬‌باشد.
بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (٢٨.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان مرکزی (١٦.٩ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به عدد ٢٧.٨ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (٣٣.٠ درصد) و کمترین آن مربوط به استان¬آذربایجان غربی (٢٤.٢ درصد) است.

خانوارهای شهری

در خرداد ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٢١٢,٨ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٠ درصد افزایش نشان می¬دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان کردستان با ٥.٨ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان بوشهر با ٠.٣ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٢٢.٧ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان هرمزگان (٢٩.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان اردبیل (١٦.٩ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای شهری به عدد ٢٧.٧ درصد رسید . بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (٣٢.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان فارس (٢٣.٨ درصد) است.

خانوارهای روستایی

در خرداد ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) عدد ٢٢١,٩ را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل ٢.٢ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان زنجان با ٥.٢ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان بوشهر با ٠.٨ درصد کاهش می¬باشد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٢١.١ درصد می¬‌باشد.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان¬ هرمزگان (٢٦.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (١٥.١ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای روستایی به عدد ٢٨.٢ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣٣.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان¬ آذربایجان غربی (٢٣.٠ درصد) است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group