پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

وزیر امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ظرف چند روز آینده جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را برای خوانش اطلاعات آن به فرانسه ارسال می‌کند.

به گزارش دیارجنوب به نقل از ایرنا، وزیر امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ظرف چند روز آینده جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را برای خوانش اطلاعات آن به فرانسه ارسال می‌کند.
به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف روز دوشنبه در گفت وگوی تلفنی با فرانسوا فیلیپ شامپاین وزیر امور خارجه کانادا به وی اطلاع داد که ایران ظرف چند روز آینده جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را برای خوانش اطلاعات آن به فرانسه ارسال خواهد کرد.
ظریف اظهار داشت: تصمیم برای ارسال جعبه سیاه مدتی است اتخاذ شده و به زودی این تصمیم اجرایی خواهد شد.
وی همچنین به همتای کانادایی خود اطلاع داد که آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل مسائل حقوقی و چگونگی جبران خسارات وارده به خانواده مسافرینی که در این واقعه تاسف بار جان خود را از دست داده اند و همین طور جبران خسارت هواپیمای اوکراینی مدت‌ها است به طرف اوکراینی اعلام شده ولی طرف مقابل تاکنون هیات خود برای انجام مذاکرات را معرفی نکرده است و جمهوری اسلامی ایران همچنان پیگیر موضوع است.
یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه سال ۹۸ از فرودگاه امام (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرد که ۶ دقیقه بعد به دلیل شلیک غیرعمد پدافند هوایی در حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرده و سرنشینان آن جان باختند.
شیوع ویروس کرونا و توقف پروازهای بین المللی باعث وقفه در خوانش جعبه سیاه و اقدامات دیگر شده بود که با برقراری محدود پروازها به زودی اقدامات اجرایی در حل و فصل این موضوع از سر گرفته خواهد شد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group