شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دشتستان گفت: سگ های ولگرد عامل انتقال بیماری ها هستند.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، رئیس اداره محیط زیست شهرستان دشتستان روز چهارشنبه ۲۱ خردادماه در نشست خبری به مناسبت هفته محیط زیست، اظهار داشت: محیط زیست برای تمام مردم دنیا پر اهمیت است و هر کشوری در این خصوص با مشکلاتی درگیر هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: مدیریت صحیح زباله یکی از مشکلات محیط زیست است که کشورهای در حال توسعه بیشتر با آن درگیر هستند و زباله ها به جز آلودگی محیط زیست می توانند عاملِ آتش سوزی هم باشند.

raees mohitzist dashtestan

سیده طاهره موسوی درخصوص بحث پسماند و دفن زباله ها بیان داشت: در برازجان زباله های خشک از تر تفکیک شده و زباله های تر دفن می شوند.

وی با بیان اینکه سلولِ دفن زباله در برازجان افتتاح شده، افزود: کفِ سلول عایق کاری شده و هیچ نفوذی به خاک ندارد و همچنین به سفره ها آسیبی نمی زند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دشتستان ادامه داد: شیرابه ها نیز در یک کانال جمع شده و در محل دفن زباله با یک دستگاه به کیسه های پلاستیک برای جمع آوری زباله ها تبدیل می شوند.

طاهره موسوی با بیان اینکه سگ های ولگرد عامل انتقال بیماری ها هستند، افزود: ما باید رفتار شهروندی خود را اصلاح کنیم و با قرار ندادن زباله در پشت دربِ منزل از جذب و ورود سگ های ولگرد در شهر و محله خود جلوگیری نمائیم.

وی درخصوص کمپ سگ های ولکرد بیان داشت: محیط زیست در این خصوص تنها یک ناظر است و کمپ را شهرداری مشخص می کند.

موسوی در خصوص آتش سوزی در مراتع و کوه های دشتستان بیان داشت: کوه سیاه بر اثر رعد و برق به آتش کشیده شده و با اعزام بالگرد و تلاش محیط بانان و مردم این آتش مهار شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دشتستان با اشاره به عمدی بودن آتش سوزی در بهمرد تصریح کرد: عاملین آتش سوزی بهمرد دستگیر شده اند که امیدواریم با برخورد صحیح با این متخلفین برای محیط زیست دشمن سازی نشود.

طاهره موسوی درخصوص بهسازی مراتع و درخت های از بین رفته، گفت: با بررسی توسط کارشناسان منابع طبیعی، نهال کاری در مناطق آسیب دیده امکان پذیر نیست.

وی اضافه کرد: بر روی بذرهایی مثل بنه و بادام کوهی، اصلاحاتی را انجام می دهیم و با اولین باران، بذرها را می کاریم که رشدشان بیشتر و احتمال زنده ماندنشان بالاتر می رود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دشتستان با بیان اینکه بی تفاوتی دردِ جامعه ماست، بیان داشت: شهروندان باید به محیط زیست حساس و نسبت به رفتارهای اشتباه دیگران بی تفاوت نباشند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group