پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهرگفت: این اداره کل از ظرفیت‎های علمی دانشگاه خلیج فارس به عنوان دانشگاه مادر بویژه در حوزه خدمات و کارهای پژوهشی استقبال می‌کند.

به گزارش دیارجنوب، فرهاد قلی نژاد روز سه‎شنبه در نشست مجازی با رئیس دانشگاه خلیج فارس با اشاره به تجربه‌های موفق کار با دانشگاهیان گفت: پروژه‌هایی که با دانشگاهیان اجرا می‌شود با همدلی و علاقه است از این رو می‎تواند بسیار کارگشا واقع شود.
وی بیان کرد: در این زمینه با توجه به ورود صندوق ملی محیط زیست باید طرح‌های کاربردی پژوهشکده خلیج فارس، دانشکده نفت و گاز، دانشکده کشاورزی و مرکز فناوری اطلاعات به شکل کاربردی‎تری دنبال شود.
قلی نژاد ادامه داد: دانشگاه خلیج فارس برای بازیافت پسماندها، آلاینده‌ها، خوریات استان، آتش سوزی و مبارزه با آفات با چالش‌ها و سایر موارد مشابه می‎تواند به محیط زیست استان بوشهر کمک کند.
وی افزود: در محیط زیست آموزش نکته بسیار کلیدی و مهم است به شرط آنکه مخاطب به شکل صحیحی انتخاب شود تا بالاترین تاثیر را داشته باشد در این مورد نیز دانشگاه خلیج فارس با توجه به دارا بودن دانش لازم، در این زمینه اداره کل محیط زیست استان را یاری کند.
رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: رویکرد این دانشگاه در مسائل زیست محیطی خلیج فارس و استان بوشهر از منظر مسئولیت اجتماعی است و دانشگاه و جامعه دانشگاهی مشارکت در حل مسائل زیست محیطی را در حوزه مسئولیتی و وظیفه اجتماعی خود می‌داند.
عبدالمجید مصلح افزود: خلیج فارس در زمره یکی از با ارزش ترین زیست بوم‌های آبی جهان محسوب می‎شود که با وجود متنوع‌ترین رویش‌های گرمسیری، گونه‌های مختلف جانداران آبزی دارای شرایط بسیار ویژه‌ای است که محیط زیست آن را تبدیل به محیطی بسیار حساس کرده‌است.
وی بیان کرد: دانشگاه خلیج فارس بدلیل اینکه به این نام غرورانگیز مزین است مطالعات این دریا را در حوزه‌های مختلف به عنوان یکی از ماموریت‌های ویژه خود قرار داده‌است.
مصلح بیان کرد: دانشگاه خلیج فارس، به سازمان محیط زیست به عنوان یک هم پیمان راهبردی و بلند مدت در برنامه‌های خود توجه دارد و در این راه آماده هرگونه همکاری علمی، پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه های مختلف است./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group