سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر گفت: آتش‌سوزی در مراتع منطقه "بهمرد" دشتستان این استان که از صبح امروز آغاز شد، ادامه دارد و تلاش نیروهای امدادی و مردمی برای مهار آن همچنان ادامه دارد.

به گزارش دیارجنوب، جهانگیر دهقانی روز شنبه در این رابطه افزود: آتش‌سوزی حوالی ساعت ۶ بامداد در کوه‌های منطقه بِهمِرد شهرستان دشتستان آغاز شد و از همان ابتدا گروه‌های امدادی و مردمی برای خاموش کردن آتش به منطقه اعزام شدند.
وی بیان کرد: هم اکنون نیز گروه‌های منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست، عشایر، آتش نشانی شهرهای منطقه و مردم در محل آتش‌سوزی حضور دارند و در حال خاموش کردن آتش هستند.

atashsozi behmerd dashtestan
دهقانی ادامه داد: با وجود اینکه حجم عمده آتش مهار شده شماری از نیروهای داوطلب نیز ساماندهی شدند تا در صورت نیاز از آنها برای مهار آتش استفاده شود.
وی عنوان کرد: پراکندگی محل‌های آتش‌سوزی، گرمای هوا و وزش باد مهار آتش را با مشکل رو برو کرده ولی با این وجود امیدواریم در سریع ترین زمان ممکن آتش مهار شود.
دهقانی با اشاره به افزایش آتش‌سوزی‌ها در استان بوشهر در چند وقت اخیر علت بیشتر این حوادث را سهل انگاری عنوان کرد.
از آغاز سال جاری تاکنون چندین فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی شهرستان دشتستان رخ داده که بزرگترین آنها در منطقه کوه سیاه بوده‌است./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group