پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: آتش سوزی در پارک جنگلی عامری بندر دیلم شب گذشته اتفاق افتاده و بامداد امروز به طور کامل.مهار شده است.

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: این آتش سوزی با کمک نیروهای مردمی و دستگاه های دولتی به محوریت منابع طبیعی کنترل شد.

وی با بیان اینکه میزان خسارات این آتش‌سوزی هنوز مشخص نشده، افزود: خوشبختانه آتش سوزی توسط نیروهای امدادی در کمترین زمان ممکن کنترل شده است.

این مسئول درباره علت رخداد حادثه اظهار کرد: احتمال همه چیز می رود، از گرمی هوا تا عوامل انسانی عمدی و یا سهوی؛ چون که آتش در نزدیکی جاده و در غرب جاده دیلم به سمت خوزستان اتفاق افتاده و احتمال می‌رود که این قضیه عمدی باشد و عوامل انسانی در آن دخیل باشند.

مردم از روشن کردن آتش در طبیعت بپرهیزند

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در خصوص این آتش سوزی به ایسنا گفت: آتش در حدود ساعت ۲۳ شب گذشته آغاز و ساعت ۴ و سی دقیقه بامداد مهار شده است.

سرهنگ فیض الله رزمجو عنوان کرد: تقریبا ۳۰ هکتار از این جنگل در آتش سوخته و علت آن نیز هنوز نامشخص است.

وی اظهار کرد: در مدت ۵ ساعته آتش سوزی با تلاش نیروهای مردمی و دولتی، یگان حفاظت و مجموعه شهرداری و بسیج و با استفاده از ۵ دستگاه آتش نشانی و آبپاش این آتش مهار شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مردم عزیز خواهش می کنیم بیش از پیش موارد ایمنی و حفاظت از جنگل ها و محیط زیست را رعایت کنند، و از انداختن فیلتر سیگار و روشن کردن آتش در طبیعت بپرهیزند. همچنین در صورت مشاهده هر گونه حریق با تلفن ۱۵۰۴ تماس بگیرند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group