پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دما در برازجان و دیر این استان به ۵۰ درجه سانتیگراد رسید.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی روز جمعه در این رابطه افزود: در این مدت دیلم و خورموج دمای ۴۹ درجه، کنگان و جم دمای ۴۶ درجه و عسلویه و بوشهر نیز به ترتیب دمای ۴۴ و ۴۰ درجه را تجربه کردند.
وی بیان کرد: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد که همچنان طی امروز تا اواخر روز یکشنبه هفته آینده وزش بادهای شمال غربی شدید بر روی خلیج فارس و سواحل استان ادامه خواهد داشت.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در این مدت خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی در سطح استان دور از انتظار نیست.
وی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و در برخی نقاط گردوخاک پیش بینی شده است.
مساعدی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و در سواحل شمالی و مرکزی طی امروز بر روی دریا گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج در سواحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۸۰ طی امروز گاهی ۲۴۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی استان ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر طی امروز گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.
مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول ساعت ۲۵: ۰۱، مد اول دریا ساعت ۰۸:۱۰ دقیقه، جزر دوم دریا ساعت ۱۵:۴۸ مد دوم ساعت ۲۱:۴۰ خواهد بود./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group