پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه مهارت آموزی سربازان وظیفه می‌تواند سبب اشتغال آنها شود گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده ۵۵ درصد سربازان مهارت دیده پس از خدمت سربازی زمینه اشتغال آنان فراهم شده است.

به گزارش دیارجنوب، عبدالمجید دراهکی از اجرای طرح مهارت آموزی در بین سربازان نیروهای مسلح خبر داد و اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در راستای آموزش‌های مهارتی سربازان مستقر در پادگان‌های نظامی و انتظامی در 2 گروه آموزشی به صورت طراحی محیط کار واقعی و کارگاه‌های آموزشی برنامه‌ریزی لازم کرده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر سربازان، فارغ التحصیلان دانشگاهی، کارجویان، روستاییان، دانشجویان و زنان در معرض آسیب‌های اجتماعی را از مهمترین گروه‌های هدف برای مهارت آموزی دانست و گفت: آموزش‌های مهارتی سربازان به‌صورت ویژه در استان بوشهر ادامه می‌یابد.
وی، با بیان اینکه طرح مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح از سال 1397 عملیات اجرایی آن آغاز شد تصریح کرد: در این راستا 43 کارگاه آموزشی به صورت محیط کار واقعی در یگان‌های نظامی و 88 کارگاه آموزشی به صورت تئوری در سطح استان طراحی شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های باالقوه و بالفعل اقتصادی استان بوشهر آموزش‌های مهارتی ارائه می‌شود گفت: حرفه‌های آموزشی و مهارتی بر اساس قابلیت‌های اشتغال‌زایی و تولیدی از سال 1397 ویژه سربازان مستقر در پادگان‌ها اجرایی شد.
وی با اشاره به راه‌اندازی کارگاه‌های مهارت آموزی در پادگان‌های نیروهای مسلح استان بوشهر گفت: در 2 سال گذشته حدود 10 هزار سرباز در نیروهای مسلح استان بوشهر مهارت افزایی شدند.
دراهکی، با بیان اینکه پس از دوره‌های آموزشی گواهینامه‌های مهارتی صادر شد خاطر نشان کرد:در مجموع 4 هزار و 900 نفر در سال 1397 ودر سال گذشته 4 هزار و 913 نفر موفق به گذراندن دوره مهارتی شدند و استان بوشهر در عرصه آموزش‌های مهارتی مقام نخست در بین استان‌ها کسب کرد.
وی با بیان اینکه اشتغال افراد مهارت دیده رصد می‌شود، بیان کرد: کار رصد اشتغال سربازان نیروهای مسلح در سال 1397 انجام شد و از 70 درصدی که این افراد موفق به اخذ کد بیمه‌ تامین اجتماعی شده‌اند 55 درصد آنان متناسب با آن مهارتی که کسب کرده بودند مشغول به‌کار هستند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر بیان کرد: رصد اشتغال سربازان مهارت دیده در سال گذشته هم در حال ارزیابی است که ان‌شاالله تا ماه آینده گزارش کامل آن عرضه می‌شود.
دراهکی تصریح کرد: برای مهارت سربازان نیروهای مسلح در استان بوشهر برنامه‌ریزی مدونی شده است که با ارتقاء کارگاه‌های آموزشی محیط کار واقعی کیفیت و اثربخشی آموزشی مهارتی در سطح استان ارائه شود./تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group