جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان گفت: در ماه مبارک رمضان ۵۷۰۰ سبد معیشتی تهیه شد و توانستیم ۲۵۰ حامی جهت طرح اکرام و ایتام جذب کنیم.

ندا قاسمیان پور- به گزارش دیارجنوب، رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان صبح روز سه شنبه ۱۳ خرداد ماه در نشست خبری ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت امام و قیام ۱۵ خرداد، اظهار داشت: کمیته امداد در ماه مبارک رمضان ۴ فعالیت را به نحو شایسته انجام داد که تهیه سبد معیشتی، طرح اطعام مهدوی، طرح اکرام و ایتام و فطریه از جمله این فعالیت ها است.

غلامحسین قیطاس خواه با بیان اینکه ۳ هزار و هشتصد و هفتاد خانوار تحت پوشش هستند، افزود: هزار و هفتصد خانوار تحتِ پوشش از خانوار کارگر هستند که طبق تبصره ۱۴ فقط می توانند از یارانه ۲۱۵ هزار تومانی و خدمات اشتغال بهره مند شوند.

komite emdade borazjan 1

وی در خصوص تهیه سبد معیشتی در ماه مبارک رمضان بیان داشت: با همکاری خیرین، بسیج و دیگر گروهها توانستیم برای ۵ هزار و هفتصد خانوار سبد غذایی تهیه کنیم که با این میزان به ۹۰ درصد از خانوارهای مددجویان بسته غذایی معیشتی تعلق گرفته است.

قیطاس خواه در ادامه اضافه کرد: ۲ هزار و هشتصد بسته معیشتی توسط کمیته امداد، هزار و دویست بسته توسط مراکز نیکوکاری و زیرمجموعه ها و هفتصد بسته معیشتی توسط بسیج و خیرین تهیه شد.
وی بیان داشت: ارزش هر بسته معیشتی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان که شامل برنج، ماکارونی، حبوبات و بسته های بهداشتی بود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) برازجان گفت: در ماه مبارک رمضان ۲۳ هزار پرس غذا تحت عنوان "اطعام مهدوی" انجام گرفت.

وی در این خصوص اضافه کرد: طبق تفاهم نامه ای که اداره کل با گروه های جهادی در نظر گرفته بود ۳ آشپزخانه بنی هاشمی در محله علی آباد، شهید حججی در مسجد امام حسین و مرکز نیکوکاری امام رضا در مسجد امام علی برای تهیه و پخت غذا همکاری های لازم را انجام دادند.

komite emdade borazjan 1

قیطاس خواه با بیان اینکه هزار و پانصد یتیم تحت پوشش هستند، افزود: در ماه مبارک رمضان توانستیم ۲۵۰ حامی را جذب کنیم که اکنون در حال پرداخت و کمک رسانی هستند.
وی درخصوص طرح ایتام و اکرام عنوان کرد: مردم در این طرح همکاری های لازم را با ما یا مراکز نیکوکاری(زیرمجموعه) داشته باشند تا بتوانیم ایتام بیشتری را حمایت کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان در خصوص چهارمین عملکرد در ماه مبارک رمضان بیان کرد: طبق تعهدنامه با اداره کل باید ۶۰۰ میلیون فطریه را جذب و در اختیار مددجویان قرار دهیم که با برگزاری نماز عید فطر در ۱۸ مسجد و رایزنی با هیات امنای مساجد توانستیم ۱۱۰ میلیون را به صورت نقدی و ۴۹۰ میلیون را به صورت خوداظهاری جمع آوری کنیم.

غلامحسین قیطاس خواه با اشاره به اینکه ۴ هزار و دویست صندوق صدقات خانگی داریم، افزود: در آمد حاصل از جمع آوری صنادیق صدقات را جهت تهیه جهیزیه، مسکن، کمک های موردی، لوازم خانگی و دیگر موارد قرار می دهیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) برازجان در خصوص شهریه دانش آموزان و دانشجویان گفت: طبق معیار اعلام شده از اداره کل حدود ۹۰ درصد از شهریه دانشجویان پرداخت می شود و هزار و دویست دانش آموزان تحت پوشش نیز در مهرماه هر سال بسته آموزشی در اختیارشان قرار میگیرد.

غلامحسین قیطاس خواه یکی از مهمترین برنامه های کمیته امداد در سال جهش تولید را بحث اشتغال و مسکن دانست و بیان داشت: سرفصل هایی جهت ایجاد اشتغال در نظر گرفته ایم تا بتوانیم ۴۸۰ فرصت شغلی را برای مددجویان ایجاد کنیم.

وی در ادامه افزود: در نظر داریم کلاس های آموزشی در فنی و حرفه ای و آموزشگاه های زیرمجموعه را برای آموزش به مددجویان برگزار کنیم تا بتوانند از این طریق اشتغال زایی و کسب درآمد کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان در پایان خاطر نشان کرد: پس از آموزش، وام در اختیار مددجویان قرار میگیرد تا بتوانند خود کفا شوند که انتظار می رود با برگزاری این کلاس ها ۲۱۰ نفر خودکفا شده و مستمری آنها قطع می شود.

وی در پایان با بیان اینکه ۲۵۰ مددجو فاقد مسکن هستند، بیان کرد: در خصوص احداث ۳۴ واحد با مشارکت استانداری رایزنی هایی صورت گرفته تا بتوانیم مشکل مددجویان را برطرف نماییم.

 

استان بوشهر

Template Design:Dima Group