شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در ۲ ماه نخست امسال افزون بر ۳.۷ میلیون تن انواع کالاهای غیرنفتی به ارزش ۸۲۳ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

به گزارش دیارجنوب، بهروز قره‌بیگی با بیان اینکه صادرات کالا از گمرکات استان در 3 گروه میعانات گازی، محصولات پتروشیمی و سایر کالاها است اظهار داشت: سال قبل با احتاسب میعانات گازی افزون بر 24.7 میلیون تن کالا به ارزش حدود 8.4 میلیارد دلار و بدون احتساب میعانات گازی 23.7 میلیون تن کالا به ارزش حدود 7.6 میلیارد دلار صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن از نظر وزن 19 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به صادرات امسال از گمرکات 13 گانه استان بوشهر بیان کرد: اکنون بازرگان و تجار استان بوشهر با کشورهای مختلف در مراوده تجاری هستند و کالاهای مختلف به کشورها از جمله حاشیه خلیج فارس صادر می‌کنند.

kala gomrok
مدیرکل گمرکات استان بوشهر صادرات با احتساب میعانات گازی در 2 ماه نخست امسال را 3.7 میلیون تن دانست و بیان کرد: این میزان صادرات به ارزش 823 میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر شده است.
قره‌بیگی افزود:در مدت یاد شده بدون احتساب میعانات گازی 3 میلیون و 719 هزار تن کالای غیر نفتی به ارزش 821 میلیون و 450 هزار دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.
وی از واردات کالا خبر داد و خاطر نشان کرد: در 2 ماه نخست امسال 67.6 هزار تن کالا به ارزش 152 میلیون و 575 هزار دلار از گمرکات استان بوشهر ترخیص شده که از نظر وزنی 5 درصد و ارزشی 15 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است./تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group