جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: ساعاتی پیش با رسیدن بالگرد هلال احمر از استان فارس به دشتستان، عملیات پشتیبانی برای خاموش کردن آتش سوزی کوه سیاه بخش بوشکان این شهرستان آغاز شد.

به گزارش دیارجنوب، جهانگیر دهقانی روز جمعه در این رابطه افزود: همزمان با ورود بالگرد پشتیبانی هلال احمر به منطقه چهار سورتی پرواز برای امداد رسانی و پشتیبانی از نیروهای عملیاتی انجام شدهاست.
وی بیان کرد: در این پروازها انتقال نیروهای عملیاتی، هلال احمر و مردمی و انتقال آب و مواد غذایی به منطقه دچار آتش‌سوزی که در ارتفاعات کوه سیاه قرار دارد انجام شد.

kohe siyah1
دهقانی اضافه کرد: همچنین براساس پایش هوایی صورت گرفته آتش در بیشتر مناطق مهار و کنترل شده و تنها در بخشی از ارتفاعات کوه سیاه هنوز شعله ور است که با انتقال نیرو و امکانات و تجهیزات مورد نیاز آنها انتظار می‌رود بزودی آتش مهار شود.
دهقانی اضافه کرد: در زمان حاضر نیز بالگرد برای سوخت‌گیری به بوشهر بازگشته و بعد از سوختگیری برای ادامه عملیات به منطقه اعزام می‌شود.
وی ادامه داد: افزون براین دو تیم عملیاتی و یک دستگاه آمبولانس نیز از جمعیت هلال احمر برای پشتیبانی در این عملیات حضور دارند.
آتش سوزی در ارتفاعات کوه سیاه (احمد لر) بخش بوشکان دشتستان از بعد از ظهر روز چهارشنبه براثر وقوع صاعقه آغاز و همچنان ادامه دارد.
بعداز آتش‌سوزی منطقه دهرود دشتستان و کوه‌های بیرمی منطقه خائیز تنگستان این سومین حادثه آتش‌سوزی است که در هفته جاری در استان بوشهر به وقوع پیوسته است.
در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ۳۱ مورد حادثه آتش سوزی در مراتع استان بوشهر به وقوع پیوسته و ۱۹۴ هکتار از مراتع استان دچار آتش‌سوزی شده‌است.
آتش سوزی دهرود دشتستان و خائیز تنگستان در هفته جاری باعث سوختن ۶۲۰ هکتار از مراتع مناطق یادشده شد./ایرنا

 

خبرهای مرتبط:

درخواست اعزام بالگرد برای اطفای حریق عرصه‌های منابع‌طبیعی استان بوشهر

آتش دشتستان و بالگردهایی که نرسیده خراب می‌شوند!

کوه سیاه بوشکان طعمه آتش شد

فوری/صاعقه ارتفاعات دشتستان را آتش زد

استان بوشهر

Template Design:Dima Group