پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان در پی تصادف یکی از شهروندان دشتستانی که منجر به فوت وی شده است جهت تنویر افکار عمومی شهروندان جوابیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش دیارجنوب، متن جوابیه به شرح ذیل است:
با ابراز تأسف و عرض تسلیت به خانواده متوفی، روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان جهت تنویر افکار عمومی شهروندان اعلام می‌دارد که بیمار مردی ۳۱ ساله که بر اثر تصادف در تاریخ ۳۱ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۷ و ۵۰ دقیقه به بیمارستان شهید گنجی برازجان اعزام می‌شود و پس از اقدامات اولیه به علت شدت جراحات به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل می‌شود.
بیمار به دلیل شدت صدمات مغزی و با تأیید پزشکان متخصص مرگ مغزی تشخیص داده می‌شود.
با اعلام رضایت بستگان بیمار جهت اهدای عضو، تیم فراهم آوری عضو دانشگاه علوم پزشکی اقدام به انجام آزمایش‌های اولیه جهت آماده نمودن بیمار برای اهدای عضو می‌کنند که با توجه به شیوع بیماری کرونا، جهت این بیمار نیز تست کرونا توسط بخش عفونی انجام می‌شود.
لازم به ذکر است که دو تیم اهدای عضو و کادر درمانی بیمارستان جهت بیماران بستری اقدام به انجام تست کرونا می‌کنند.
با توجه به‌شدت جراحات مغزی متأسفانه بیمار قبل از اهدای عضو در تاریخ 6 خردادماه فوت می‌کند و بنا به درخواست پزشک قانونی جسد برای طی مراحل علت فوت به پزشک قانونی تحویل داده می‌شود.
طبق بخشنامه ارسالی دانشگاه علوم پزشکی به پزشک قانونی و با توجه به شیوع بیماری کرونا، صدور مجوز دفن باید با تأییدیه بیمارستان و شبکه بهداشت و درمان انجام گیرد.
صبح امروز شبکه بهداشت و درمان دشتستان با اعلام مثبت شدن تست کرونای بیمار تصادفی به خانواده متوفی و بیمارستان شهید گنجی برازجان سریعاً اطلاع داده و کارشناسان بهداشت محیط به آرامستان جهت دفن فرد فوت‌شده طبق پروتکل‌های بهداشتی اعزام شدند، البته در مراحلی از این پروسه به علت تحویل میت برخلاف پروتکل‌های موجود و بخشنامه‌های پیش گفت، به صورت معمولی مورد شستشو قرارگرفته بود که در این مرحله کارکنان بهداشت جلو بقیه مراحل را گرفته و دفن وی با توجه به ضوابط متوفیان کرونا مثبت انجام پذیرفت و لازم به ذکر است علت فوت، بیماری کرونا نبوده است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group