جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

فرماندار تنگستان گفت: برآورد اولیه نشان می دهد حدود ۴۰۰ هکتار از مراتع و درختان منطقه خاییز در پی آتش سوزی اخیر طعمه حریق شده است.

به گزارش دیارجنوب، عبدالحسن رفیعی پور در خصوص جزئیات آتش سوزی در منطقه حفاظت شده خائیز اظهار داشت: با کمک نیروهای امدادی و مردمی در روز روزهای دوشنبه تا چهارشنبه اقدامات لازم برای مهار آتش سوزی انجام شد.
وی گفت: منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر، سپاه و بسیج، تشکل های مردم نهاد، نیروهای مردمی شهرستان و شهرستان های همجوار و همچنین شوراها و دهیاری های منطقه خائیز در مهار این آتش سوزی کمک کردند که جای تقدیر و تشکر از اقدامات ایثارگرانه همه این نیروها دارد.

marate tangestan
رفیعی پور تصریح کرد: با همکاری هلال احمر ۱ سورتی پرواز با بالگرد این شرکت جهت هلی برد نیروها به ارتفاعات مهار آتش سوزی انتقال داده شدند که بعلت ناهمواری منطقه قادر به پیاده نمودن نیروها نگردید و نیروهای امدادی بصورت پیاده به ارتفاعات اعزام و کار اطفا حریق را انجام دادند.
وی بیان کرد: تاکنون برآورد اولیه نشان می دهد حدود ۴۰۰ هکتار از مراتع و درختان منطقه خاییز در پی آتش سوزی بعد از ظهر روز دوشنبه تا چهارشنبه طعمه حریق شده است.
وی عنوان کرد: صعب العبور و صخره‌ای و پرتگاه بودن محل آتش سوزی و وزش باد باعث کند شدن مهار آن شد که با تلاش و ایثار نیروهای امدادی و مردمی اطفا حریق به خوبی صورت گرفت.
فرماندار تنگستان افزود: تیم مدیریت بحران استان و شهرستان از ابتدای بروز حادثه در منطقه حاضر شده و با برنامه ریزی لازم و سازماندهی نیروهای امدادی و مردمی اقدامات مناسب برای اطفا حریق صورت گرفت.
وی بیان داشت: دوستداران محیط زیست، نگران وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل ها هستند زیرا بارندگی های خوب امسال، موجب رویش قابل توجهی گیاه شده که با آغاز فصل گرما و در صورت رعایت نکردن، احتمال وقوع آتش افزایش می یابد و عوامل بروز حادثه باید شناسایی و تحویل مقامات قضایی شوند.
رفیعی پور یادآور شد: از همه مردم می خواهیم در زمان حضور در طبیعت از روشن کردن آتش در نواحی جنگلی و مراتع خودداری کرده و در صورت ایجاد آتش برای موارد ضروری ، باید از خاموش شدن آتش ایجاد شده، اطمینان حاصل کنند تا دیگر شاهد چنین حوادث ناگواری برای طبیعت زیبای شهرستان نباشیم./مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group