جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری بوشهرگفت: آتش سوزی ارتفاعات مراتع کوهستانی غرب منطقه دهرود بخش ارم شهرستان دشتستان پس از چهار شبانه روز تلاش نیروهای مختلف مردمی و یگان حفاظت منابع طبیعی مهار شد.

به گزارش دیارجنوب، جهانگیر دهقانی روز سه‌شنبه افزود: هرچند آتش از شب گذشته با حضور بالگرد آبپاش از استان فارس و بالگرد نفر بر جمعیت هلال احمر و تلاش نیروهای مردمی، عشایر، یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری، مرتعداران و سایر نهادها کنترل شده اما با این وجود هنوز نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان در منطقه حضور دارند و اوضاع تحت کنترل است.
وی بیان کرد: از شب گذشته تاکنون هیچ موردی از آتش سوزی در ارتفاعات مراتع کوهستانی غرب منطقه دهرود بخش ارم شهرستان دشتستان گزارش نشده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: باتوجه به وسعت حادثه آتش سوزی تاکنون برآوردی از میزان خسارت وارده به پوشش گیاهی موجود در منطقه نشده است و با آرام شدن شرایط اطلاعات تکمیلی اعلام می‌شود.
وی در خصوص آتش سوزی منطقه خائیز شهرستان تنگستان از توابع استان بوشهر که از ظهر روز دوشنبه آغاز شده است نیز افزود: آتش در مناطق پائین دست خاموش و در زمان حاضر بیشتر تمرکز آتش در مناطق بالادست است.
دهقانی اضافه کرد: با وجود حضور یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر برای انتقال نیرو به محل حریق اما با تلاش صورت گرفته به دلیل شرایط خاص جوی امکان پیاده کردن نیرو نیست به همین دلیل نیروها در چند گروه ساماندهی و به منطقه منتقل شدند.
وی یادآورشد: همچنین قرار است بالگرد آبپاش از هوانیروز سپاه از تهران برای خاموش کردن آتش در منطقه خائیز اعزام شود که تاکنون وارد منطقه نشده است. /ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group