چهارشنبه 29 فروردين 1403 | Wednesday 17 April 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی جوی و دریایی نشان می‌دهد وزش بادهای شمالی در این استان تداوم دارد.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی روز سه‌شنبه افزود: با این شرایط طی امروز و فردا به تناوب در برخی از ساعت‎ها با افزایش سرعت وزش بادهای شمالی بویژه در سواحل شمالی و مرکزی این استان و روی دریا، خلیج فارس در این مناطق به نسبت مواج و متلاطم خواهد بود.
وی بیان کرد: در مناطق جنوبی استان بوشهر جهت وزش باد در بیشتر ساعت‌ها جنوبی پیش بینی می‌شود و طی امروز و روزهای آینده دمای هوا در سطح استان از مقادیر بالایی برخوردار است.
مساعدی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و در برخی ساعت‌ها وزش باد، در مناطق شمالی و مرکزی با احتمال گرد و خاک، در مناطق جنوبی مه صبحگاهی و در مناطق شرقی گاهی افزایش ابر پیش بینی شده‌است.
وی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد در مناطق شمالی و مرکزی استان شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوبی متغیر، به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت 8 تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و در فاصله از ساحل طی امروز تا ۳۸ کیلومتر در ساعت است.
مساعدی بیان کرد: در 24 ساعت آینده ارتفاع موج در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۳۰ تا ۹۰ و در فاصله از ساحل ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‎شود.
وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۰:۰۳ دقیقه بامداد، جزر اول ۰۳:۳۱ بامداد، مد دوم ۱۰:۳۹ و جزر دوم ۱۸:۳۳ خواهد بود./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group