پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: با پی‌گیری‌های انجام شده از طریق سازمان جنگل‌ها و مراتع، وزارتخانه های کشور و دفاع یک فروند بالگرد آبپاش از شیراز به قصد مهار آتش در منطقه دهرود سفلی بخش ارم شهرستان دشتستان به پرواز درآمده است.

به گزارش دیارجنوب، غلامرضا منتظری روز دوشنبه افزود: افزون براین یک فروند بالگرد نفر بر جمعیت هلال احمر نیز در ساعت‌های آینده برای امداد رسانی به منطقه اعزام می‌شود.
وی بیان کرد: هرچند اوضاع تحت کنترل است اما آتش سوزی همچنان ادامه دارد و همه نیروهای مردمی، یگان حفاظت، مسئولان منطقه‌ای، بسیج، عشایر و سایر افراد در منطقه حاضر و در تلاش برای مهار آتش هستند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: در زمان حاضر نزدیک به 200 نفر برای مهار آتش در منطقه حضور دارند .
منتظری در خصوص اعلام برخی آمارها در فضای مجازی مربوط به مساحت عرصه‌هایی که در آتش سوخته است گفت: تا مهار کامل آتش امکان اعلام هیچ عدد و رقمی در خصوص سطح سوخته شده امکان پذیر نیست اما برآوردها نشان می‌دهد تاکنون کمتر از هزار هکتار از منطقه تحت تاثیر آتش قرار گرفته است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اضافه کرد: برهمین اساس هیچ یک از آمار اعلام شده در فضای مجازی اعم از چهار هزار و 200 و هفت هزار هکتار صحت ندارد و حداکثر براساس برآورده انجام شده تا این ساعت تنها 10 درصد این آمارها تخمین زده شده است اما پس از مهار آتش مساحت دقیق عرصه و میزان خسارت به اطلاع عموم رسانده می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین استاندار و معاون عمرانی استاندار بوشهر نیز با حساسیت موضوع آتش سوزی منطقه دهرود را رصد می‌کنند و فرماندار و بخشدار نیز در منطقه حاضر و پشتیبانی لازم از عملیات خاموش کردن آتش را انجام می‌دهند.
منتظری گفت: کوهستانی و صعب العبور منطقه همراه با شدت وزش باد و شیب تند کار عملیات مهار آتش را سخت کرده است.
از روز جمعه آتش در ارتفاعات مراتع کوهستانی غرب منطقه دهرود بخش ارم شهرستان دشتستان آغاز و پس از ۱۸ ساعت تلاش نیروهای یگان حفاظت و سایر نیروهای دیگر آتش مهار شد اما با توجه به شرایط جوی و وزش باد آتش برای بار دوم شنبه شب دوباره شعله ور شد.
تاکنون بیش از سه بار آتش مهار شده اما دوباره شعله ور می‌شود و نیروهای امدادی و یگان حفاظت همچنان در منطقه حضور دارند./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group