جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

استاندار بوشهر گفت: با تلاش مدیران و حمایت نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی نرخ بیکاری از ۱۱.۲ درصد در سال ۹۶ به ۹.۹ در پایان سال ۹۸ کاهش یافت.

به گزارش دیارجنوب، عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر افزود: درصد بیکاری کشور در سال ۹۶، ۱۱.۹ درصد و استان بوشهر ۱۱.۲ و در سال ۹۷ این آمار در کشور ۱۲ و در استان بوشهر ۱۰.۵ درصد و در سال گذشته هم درصد بیکاری کشور به ۱۰.۶ و استان بوشهر به ۹.۹ درصد کاهش یافت.
وی ادامه داد: با حمایت و همراهی نمایندگان زمینه سرعت بخشی در اجرای پروژه مهم راه آهن بوشهر فراهم شد و این پروژه یکی از اقدام‌های ماندگار با تعامل نمایندگان در استان بوشهر بود.

geravand1
استاندار بوشهر بیان کرد: با وجود مشکلات متعدد مالی کشور، اما با همت، تلاش و همراهی همه مدیران استانی، نه تنها مسیر توسعه استان متوقف نشد بلکه با سرعت در اجرای پروژه‌های عمرانی عمر آنها کوتاه شد.
گراوند اظهارداشت: اگر بخواهیم تعبیر امام راحل در مورد مجلس که فرمود "مجلس باید در راس امور باشد" حفظ شود، باید شان و منزلت مجلس به عنوان ریل گذار توسعه کشور مورد احترام باشد.
وی بیان کرد: باید به انتخاب مردم احترام گذاشت زیرا این کار دوام، بقا و توسعه کشور را به دنبال خواهد داشت.
استاندار بوشهر با اشاره به تعامل نمایندگان دور دهم استان بوشهر در مجلس با مدیران استانی گفت: اگر همدلی، تعامل و کمک‌های متقابل نمایندگان و مدیران نبود توسعه استان محقق نمی‌شد.
گراوند با اشاره به نقش تاثیرگذار نمایندگان مجلس در توسعه استان بوشهر افزود: نقش مهم و اثرگذار نمایندگان مجلس در توسعه و پیشرفت این استان را نباید کمرنگ کرد.
نماینده مردم شهرستان‌های جم، عسلویه، کنگان و دیر در مجلس شورای اسلامی گفت: در چهار سال گذشته افزون بر یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی که بیشتر اعتبارات وزارت نفت بود در توسعه زیرساخت‌های شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر هزینه شده‌است.
سکینه الماسی افزود: در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی برای اجرای طرح‌های زیربنایی در چهار شهرستان جنوبی با کمک وزارت نفت، پکیج ۶۰۰ میلیارد تومانی تدوین و اجرایی شد که در تاریخ استان بوشهر و کشور بی سابقه بود.
وی اظهار داشت: به دلیل نگاه‌های سیاسی، مجلس دهم را به کاری متهم می‌کنند که این بیشتر شبیه دعوای سیاسی و بی انصافی است.
الماسی بیان کرد: مجلس در چهار سال گذشته در عرصه تقویت بنیه دفاعی، حمایت از سپاه پاسداران، مبارزه با گروه تروریستی داعش و بخش‌های دیگر طرح‌هایی مهم به تصویب رساند.
نماینده شهرستان‌های جم، عسلویه، کنگان و دیر در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از همکاری و تلاش نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، استانداران، فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و ائمه جمعه در رسیدگی به مشکلات مردم گفت: پس از پایان دوره نمایندگی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که کارمند آن وزارتخانه هستم بر می‌گردم و هیچ قصدی برای انتقال وزارتخانه‌های دیگر که در برخی فضای مجازی مطرح می‌شود، ندارم./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group