پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

لیست قیمت پیشنهادی شورای رقابت برای خودروهای تولیدی سایپا با افزایش 23 درصدی منتشر شد و قیمت پراید 111، 37 میلیون تومان اعلام شد.

به گزارش دیارجنوب، عدم افزایش قیمت خودرو از بهمن ماه 1397 تاکنون به ضرر و زیان ده ها هزار میلیارد تومانی ایران خودرو و سایپا منجر شده و هر دو شرکت معتقدند که در حال فروختن محصولات خود زیر قیمت تمام شده هستند، حالا و پس از فراز و نشیب های بسیار به نظر می رسد که سرانجام شورای رقابت موافقت خود را با افزایش قیمت خودرو های کارخانه اعلام کرده است اما بعید است این میزان افزایش به مذاق خودروسازان دولتی کشور خوش بیاید.
«رضا شیوا» رئیس شورای رقابت، ساعاتی پیش در مقابل دوربین صدا و سیما افزایش از افزایش 10 درصدی قیمت محصولات ایران خودرو و افزایش 23 درصدی قیمت محصولات سایپا سخن گفت و این درحالیست که سخنگوی انجمن خودروسازان روز گذشته خواستار آزاد سازی کامل قیمت خودرو و یا عرضه خودرو در بورس شده بود.
فعالین انجمن قطعه سازی کشور نیز معتقدند که تورم میانگین خودروهای سواری تولیدی کشور باید بین 35 الی 50 درصد اعلام شود، چرا که تورم عمومی کشور در سال 98 نیز بیش از 40 درصد بوده است.
با این حساب ناگفته پیداست که افزایش قیمت 10 و 23 درصدی مورد قبول خودروسازان کشور نخواهد بود و بعید است که ایشان بدون فشار دولت، حاضر به پذیرش چینن ارقامی شوند.
در ادامه این جریان دقایقی پیش لیست قیمت پیشنهادی شورای رقابت برای خودروهای تولیدی گروه صنعتی سایپا (با افزایش قیمت 23 درصدی) منتشر شد.
قیمت پراید 111 که این روزها رکورد دار قیمت خانواده پراید در بازار است و به ارقام بالای 80 میلیون تومان رسیده است، توسط شورای رقابت 42 میلیون تومان اعلام شده است و خانواده تیبا و ساینا نیز در محدوده 50 الی 59 میلیون تومان قیمت خورده اند.
قیمت هر دو این خودروها در بازار در محدوده 90 الی 100 میلیون تومان قرار گرفته و با این حساب به نظر می رسد که با چنین قیمت هایی، ثبت نام خودرو همچنان بتواند حاشیه سود هنگفتی را برای سوداگران بازار خودرو فراهم آورد.

gheymat saypa
در خصوص افزایش قیمت محصولات ایران خودرو نیز شاهد اعمال افزایشی 10 درصدی هستیم که مطابق با نظر شورای رقابت اعلام شده است. بر این اسا قیمت نوع ساده پژو 405 به حدود 54 میلیون و 700 هزار تومان افزایش یافته که افزایشی در حدود5 میلیون تومان را نسبت به قیمت قبلی (بهمن 97) نشان می دهد.
فهرست افزایش قیمت سایر محصولا نظیر پژو 206 نیز ارقامی در حدود 61.700 تا 74 میلیون تومان را برای نوع ساده پژو 206 تیپ 2 تا مدل صندوق دار V8 شامل می شود و رانا با افزایشی 23 درصدی رکورد دار اختلاف قیمت نسبت به بهمن 97 است. / سلام نو

gheymat saypa

استان بوشهر

Template Design:Dima Group