پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با درنظر گرفتن شرایط کنونی، پائیز سختی را در پیش خواهیم داشت و اقدامات صنعتی خوبی در جهت پیشگیری از بیماری کرونا در استان انجام شد.

 ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر صبح امروز در نشست ویدئو کنفرانس با اصحاب رسانه گفت: طبق مصوبه ستاد استانی و بنابر تشخیص دانشگاه علوم پزشکی به شبکه بهداشت و درمان استان و شهرستان تفویض اختیار شده تا در صورت مشاهده مبتلایان زیادی در ادارات، پیگیری های لازم را انجام و در صورت نیاز تعطیل شوند.

دکتر سعید کشمیری در ادامه افزود: رئیس و مدیرکل ادارات پروتکل هایی را که از قبل به طور کتبی برایشان ارسال شده را باز بینی و موظف هستند با تاکید و سخت گیری های بیشتر پیگیری های لازم را بعمل آورند.

video konferans oloompezeshki

وی با بیان اینکه رعایت نکردن پروتکل ها در ادارات میتواند کانون شیوع کرونا باشد تصریح کرد: برای تعطیلی ادارات معیارهایی وجود دارد که زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت و درمان بررسی های لازم انجام و درصورت خطر شیوع بیماری و انتقال به کارکنان و مراجعه کنندگان، این ادارات تعطیل میشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درخصوص سوال خبرنگار دیارجنوب از تعداد بیماران حاد تنفسی در استان بیان کرد: از زمان شروع این بیماری در استان تاکنون ۷ هزار نفر بعلت بیماری حاد تنفسی مراجعه کرده که از این تعداد ۲ هزار نفر بستری شدند.
وی کاهش اکسیژن خون را علت بستری این بیماران دانست و گفت: تاکنون ۶۰ نفر بیمار حاد تنفسی در استان بستری هستند.

دکتر کشمیری تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان را تاکنون بالغ بر ۵۴۳ مورد دانست و افزود: این بیماران عمدتا به صورت قرنطینه خانگی و بستری بهبود یافته و تعداد آمار مرگ در استان نیز ۱۲ نفر بوده که کمتر از ۳ درصد از بستری های ما هستند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه واکسن و دارو برای مقابله با این بیماری در دسترس نیست، بیان داشت: تنها سلاح ما در برابر این بیماری منع کردن فرد بیمار از جامعه، رعایت فاصله مناسب و بهداشت فردی است.

وی در ادامه بیان داشت: در ۱۷ نقطه از استان مراکز بیماریابی داریم و ۳ مرکز دیگر نیز درحال راه اندازی است.
دکتر کشمیری با اشاره به اینکه تا کنون بیش از ۴۰۰۰ تست در استان و مراکز استان انجام گرفته، تصریح کرد: در حال راه اندازی مراکزِ دیگری از طرف دانشگاه علوم پزشکی و پارس جنوبی هستیم که با راه اندازی این دو مرکز میتوانیم روزانه ۵۰۰ نمونه گیری را داشته باشیم.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: تنها راه مقابله و پیشگیری از این بیماری بالا بردن تعداد تست گیری است.

دکتر کشمیری درخصوص قرنطینه خانگی تاکید کرد: افرادی که بدون علائم بوده با آموزش نکات و پروتکل های بهداشتی و تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی بستری خانگی می شوند و در صورت رعایت نشدن، جدی نگرفتن توصیه ها و حضور در اجتماع با این افراد برخورد قانونی می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: طبق مصوبات ستاد استانی باید از هرگونه جلسه غیر ضروری همانند تودیع و معارفه و افتتاحیه ها جلوگیری شود و انتظار می رود که همه ما بخصوص ادارات کل که الگوی ما هستند به این مصوبات پایبند باشیم.
وی در خصوص آمار بالای روزهای اخیر بیان داشت: برگزاری مراسمات بزرگ و فاتحه از آیتم های بالا بردن آمار این بیماری است که مردم با رعایت نکردن و عدم توجه به توصیه های پزشکی باعث افزایش شیوع این بیماری و افزایش تعداد مبتلایان در استان شدند و پیش بینی میشود که ۶۰ درصد از افراد به این بیماری مبتلا خواهند شد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر در پاسخ به سوال خبرنگار دیارجنوب که چند درصد از آمار اعلامی دیروز مربوط به دشتستان در شب های قدر بوده، بیان کرد: موارد مثبت اعلام شده در روز گذشته مربوط به ۴ الی ۱۰ روز قبل است و هیچ ارتباطی با شب های قدر ندارد و تاثیر پذیری این موارد در ۱۰ روز آینده قابل مشاهده خواهد بود.

دکتر کشمیری در پاسخ به سوالی دیگر از خبرنگار دیارجنوب که پیش بینی شما برای بازگشت کرونا در فصل پائیز و زمستان چیست، بیان داشت: علاوه بر بیماری آنفولانزا که خود بیماریِ شایع در فصل پائیز و زمستان است، کرونا نیز یک بیماری ویروسی تنفسی است که با سرد شدن هوا شیوع می یابد و با توجه به اینکه افراد مجبور به قرارگرفتن در فاصله کمتری هستند، خود به خود تعداد بیماران افزایش یافته و پائیز سختی را در پیش خواهیم داشت.

وی در ادامه افزود: تدابیری که برای پیشگیری در پائیز اندیشیده و برنامه ریزی کرده ایم این است که واکسن آنفولانزا را برای تعداد بیشتر و ۱۰ برابر سال گذشته آماده کنیم که افراد ب
یشتری بتوانند از این واکسن استفاده نمایند.
کشمیری تاکید کرد: از اکنون به فکر پروتکل های رفتاری فکر در فصل پائیز هستیم که چگونه از تجمعات و در کنار هم بودن را توجیه و تفسیر کنیم.

دکتر کشمیری در ادامه تصریح کرد: صنعتِ ما با اقدامات و پیشگیری های خوب، رعایت پروتکل های بهداشتی و تهیه وسایل حفاظتی برای کارکنان، سربلند بوده است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با بیان اینکه ۷۱ هزار نفر در جنوب مشغول به کار هستند، افزود: تعداد مبتلایان به این بیماری بسیار کم و تحت پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت هستند و تعداد مبتلایان کادر درمان نیز کمتر از ۱۰ نفر بوده اند.
وی در خصوص روستای کره بند خاطرنشان کرد: بعد از قرنطینه و مورد حمایت قرارگرفتن از سوی سازمان ها، بسیج و مراکز بهداشتی شیوع این بیماری کنترل شده است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group