پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران از کشف ۳۸۷ خودروی صفر کیلومتر در سه پارکینگ خبر داد و در زمینه نظارت بر قیمت‌گذاری‌هایی که اخیرا انجام شده، گفت که دستگاه‌های نظارتی منتظر ابلاغ آیین‌نامه قیمت‌ها هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، تیمور پورحیدری با اشاره به ابلاغیه اخیر سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به منظور جلوگیری از احتکار خودروهای صفر و سازماندهی بازار خودرو، تصریح کرد: اخیراً گشت مشترک سازمان صمت با سازمان تعزیرات حکومتی و پلیس امنیت اقتصادی در پی گزارشات مردمی سه پارکینگ را بررسی و طی آن در مجموع ۳۸۷ دستگاه خودرو سواری صفر کیلومتر کشف شد.

به گفته وی یکی از این پارکینگ‌ها در منطقه تهرانسر واقع شده بود که حدود ۱۳۸ دستگاه خودرو تولیدی شرکت سایپا، ۸۷ دستگاه تولیدی شرکت ایران خودرو، ۱۲ خودرو متعلق به شرکت بهمن در آن کشف شد.

پورحیدری از کشف یک پارکینگ دیگر در منطقه مهرآباد تهران خبر داد که ۳۰ خودرو ام وی ام تولید شرکت مدیران خودرو و ۳۰ خودرو متعلق به شرکت‌های ایران خودرو و سایپا در آن کشف شد.

همچنین به گفته این مقام مسئول پارکینگ سوم در محدوده خیابان انقلاب واقع شده بود که ۷۴ دستگاه خودرو تولیدی شرکت ایران خودرو، ۱۸ دستگاه تولید شرکت سایپا و سه دستگاه تولید شرکت بهمن در آن کشف شد.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت استان تهران با اشاره به اینکه پرونده‌های تشکیل شده برای پیگیری قضایی تحویل تعزیرات شده، تصریح کرد: بعد از اینکه پرونده‌ها تعیین تکلیف شود در صورتی که خودروهای ثبت نامی بوده باشد باید تعیین تکلیف و به صاحبان که ثبت نام کردند تحویل داده شود، در غیر این صورت در تعزیرات درباره جریمه و فرآیندهای قضایی تعیین تکلیف می‌شود.

نظارت بر قیمت‌ها، در انتظار دستورالعمل

وی همچنین درباره نظارت بر قیمت‌های اعلام شده جدید برای خودرو نیز گفت که دستگاه‌های نظارتی منتظر ابلاغ آیین نامه قیمت‌ها هستند و طی روزهای اخیر در این رابطه مکاتباتی با سازمان حمایت انجام شده و درخواست شد که اطلاعات قیمتی در اختیار سازمان‌های صمت استان‌ها قرار گیرد تا نظارت بر قیمت‌هایی که به صورت قطعی اعلام می‌شود آغاز شود.

در پی افزایش قیمت نجومی در بازار خودرو در نهایت در جلسه روز دوشنبه، ۲۲ اردیبهشت ماه در ستاد تنظیم بازار مقرر شد که قیمت خودروهای سایپا ۲۳ درصد و قیمت محصولات ایران خودرو ۱۰ درصد افزایش یابد و قیمت خودرو در کف بازار هم شامل قیمت درب کارخانه به علاوه حداکثر ۱۰ درصد سود باشد.

همچنین در این جلسه مقرر شد محدودیت‌های جدیدی برای متقاضیان خودرو اعمال شود، برای مثال هر کدملی فقط یک خودرو می‌تواند بخرد و در موقع ثبت نام کارت ملی، گواهی نامه، حساب بانکی و سیم کارت باید به نام شخص متقاضی ثبت نام باشد و در صورت مهیا نبودن هر یک از این شرایط امکان ثبت نام برای شخص فراهم نخواهد شد. همچنین متقاضی باید سن بالای ۱۸ سال و گواهینامه رانندگی داشته باشد و در ۳۶ ماه گذشته از هیچ یک از خودروسازان خودرویی دریافت نکرده باشد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group