جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

- رئیس آژانس فدرال پزشکی و بیولوژیکی روسیه اعلام کرد که داروی مفلوخین در درمان بیماران کرونایی نتایج خوبی داده است.

ورونیکا اسکوارتسووا روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی گفت: آزمایش بالینی داروی مفلوخین نشان می‌دهد که این دارو برای مداوای بیماران کرونایی با وضع سلامتی میانی نتایج خوبی داده است.

مقام روس افزود: تحقیقات بالینی در مورد داروی مفلوخین ادامه دارد و این دارو در مقایسه با دارو‌های دیگر برای مداوای بیمارانی که در وضع نه چندان بدی قرار دارند، امتیازاتی دارد.

وی ادامه داد: دست کم حال ۷۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا پس از استفاده از این دارو بهتر می‌شود. نکته جالب این است که در پایان هفته نخست استفاده از داروی مفلوخین، در ۶۰ درصد بیماران ویروس کووید-۱۹ از بین می‌رود.

اسکوارتسووا در همین حال خاطرنشان کرد که داروی مفلوخین در ۲۶ درصد بیماران عوارض جانبی داشته است، اما به آسانی می‌توان این عوارض را تحمل کرد که از آن جمله اخلال در کار قلب و به هم خوردن ساعات خواب است.

گفتنی است رئیس پژوهشگاه فیزیولوژی و ایمنولوژی آکادمی علوم روسیه به تازگی از آغاز بکارگیری شیوه‌ای جدید برای درمان بیماران کرونایی خبر داده است.

روزنامه روسی ایزوستیا به نقل از والری چرنیشف عضو آکادمی علوم روسیه و رئیس پژوهشگاه فیزیولوژی و ایمنولوژی آکادمی علوم روسیه نوشت: شیوه جدید شامل تنفس ترکیبی از هلیم و اکسیژن داغ می‌شود.

به گفته دانشمند روس، در زمان حاضر از این شیوه به همراه شیوه تهویه شش‌ها در بیمارستان‌های سن‌پترزبورگ و کومی برای درمان بیماران کرونایی استفاده می‌کنند.

آناستازیا راکووا معاون شهردار مسکو هم پیشتر گفته بود که بیماران کرونایی با استفاده از پلاسما معالجه می‌شوند و این شیوه ثمربخش است و حال بیمارانی که با این شیوه مداوا شده‌اند رو به بهبودی گذاشته است.

میخاییل موراشکو وزیر بهداشت روسیه به تازگی به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گزارش داد که واکسن کرونا آماده شده و آزمایش آن آغاز شده است.

رئیس جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرد که واکسن کرونا در اغاز ماه سپتامبر برای واکسیناسیون مردم آماده شود.

بر اساس آخرین اطلاعات ستاد مقابله با کرونا در روسیه، شمار افرادی که در این کشور کرونا گرفته اند ۲۶۲ هزار و ۸۴۳ نفر است و ۵۸ هزار و ۲۲۶ نفر بهبود یافته و دو هزار و ۴۱۸ تن نیز فوت کرده اند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group