شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: در پی واژگونی یک دستگاه تراکتور، راننده جوان آن به شکل دلخراشی در زیر آن جان باخت.

به گزارش دیارجنوب، سرهنگ رضا عزیزی با اعلام مطلب فوق افزود: کارشناس پلیس راه سرعت غیر مجاز را عامل واژگونی تراکتور و مرگ راننده ۳۵ ساله آن اعلام کردند.
رئیس پلیس راه استان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تراکتور فاقد کمک فنر بوده و در صورت بالا بودن سرعت به ویژه در سر پیچ، با هدایت فرمان به یک سمت، بلافاصله واژگون می‌شود.
سرهنگ عزیزی، تراکتور را ناایمن ترین وسیله، حتی نسبت به موتورسیکلت دانست و تصریح کرد: در بیشتر موارد به هنگام بروز حادثه ابتدا راننده آن به علت نبود حفاظ و اتاقکی بر روی تراکتور و سقوط و برخورد با سطح جاده، آسیب می‌بیند.
وی افزود: بیشتر دارندگان و رانندگان تراکتور بیمه‌نامه و گواهینامه ندارند و هنگام بروز حادثه و مرگ سرپرست خانواده، دیگر اعضای خانواده از نظر اقتصادی با مشکل جدی مواجه می‌شوند.
رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: برخی از رانندگان تراکتور نسبت به سوارکردن مسافر نیز اقدام می‌کنند در حالیکه ظرفیت این وسیله نقلیه تنها یک نفر و آن هم راننده بوده و آنها از نظر قانونی مجاز به سوار کردن فرد دیگری نیستند.
سرهنگ عزیزی گفت: بیشتر سوانح تراکتور مربوط به رانندگی غیر ایمن در زمین های کشاورزی هنگام شخم زدن است چرا که شخم زدن زمین های با شیب تند و مجهز نبودن تراکتور به کمک فنر موجب می شود با اندک ضربه ای این وسیله نقلیه واژگون ‌شود./خبرآنلاین

استان بوشهر

Template Design:Dima Group