پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

آئین تکریم و معارفه مدیر جدید آموزش و پرورش دشتستان صبح روز چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه با حضور فرماندار شهرستان، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر و دیگر مسئولین در فرمانداری شهرستان دشتستان برگزار شد.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در این آئین ضمن گرامیداشت مقام شامخ معلم و یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان تاثیر گذارترین نهاد در مناسبات اجتماعی است و معلمان بهترین و موثرترین عامل در این جریان تلقی می شوند.
وی در ادامه افزود: ایجاد تحولات در هر جامعه ای را باید از آموزش و پرورش آن جامعه شروع کرد و پیشرفت هر جامعه و کشوری قطعا متاثر از نظام آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت آن است.

moarefe modiran amoozesh parvaresh 1

علیمراد کرمی رشد و بالندگی آموزش و پرورش را متاثر از معلمان فرهیخته جامعه دانست و افزود: بزرگی هر جامعه ناشی از آموزش و پرورش توانمند جامعه است و اگر جامعه سلامت ما به خوبی در حال انجام کار هستند و صادقانه و خالصانه کار میکنند نتیجه تربیتی است که این معلمان فرهیخته داشتند.

وی با بیان اینکه تقویت و پویایی معلمان همیشه مد نظر ما بوده، افزود: یکی از نشانه های پیشرفت، به روز بودن و زنده بودن در هر جامعه را پذیرش تغییرات است و برای داشتن جامعه ای پویا، زنده و شاداب باید تغییرات را بپذیریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر درخصوص اخلاق مداری عنوان کرد: اگر معلمان ما توانمند و از علم و سواد کافی برخوردار باشند، به طور حتم این اخلاق مداری را به جامعه ما منتقل می کنند.
وی تصریح کرد: اگر معلم ما اخلاق مدار باشد بی شک جامعه ما اخلاق مدار خواهد بود.

moarefe modiran amoozesh parvaresh 1

کرمی به مدیریت کوتاه مدت در هر سازمانی اشاره کرد و افزود: دوران‌مدیریتی از نظر شخصی بیش از ۴ الی ۵ سال نباید باشد زیرا که طی این مدت طرح و برنامه های مورد نظر انجام گرفته و نیازمند طرح و برنامه های جدیدتری هستیم.
وی خاطرنشان کرد: افرادی که ایده ها، نظرات و اندیشه های بهتر و متفاوت تری دارند باعث شکوفایی، رشد و پویایی جامعه خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تاکید کرد:به سمت تغییرات حرکت کنید و تغییرات را بپذیرید قبل از اینکه بخواهند شما را تغییر دهند.
وی در ادامه افزود: خودتان آماده تغییر باشید و پیشنهاداتی ارائه دهید تا بتوانیم جامعه ای پویا در آموزش و پرورش و شاداب در بین دانش آموزان داشته باشیم.

moarefe modiran amoozesh parvaresh 1

عیمراد کرمی مدیر سابق آموزش و پرورش را مدیری توانمند و شایسته دانست و بیان داشت: طی ۶ سال سکان داری آموزش و پرورش شهرستان را بر عهده داشتند و در این راستا کارهای بسیار خوبی انجام گرفت و موفقیت های زیادی حاصل شده که نتیجه تیم مدیریتی ایشان بوده است.

وی در پایان از حسن لواسانی فرد و تیم مدیریتی ایشان بابت تمام تلاش ها و فعالیت های این دوره تشکر و قدر دانی نمود.

فرماندار شهرستان دشتستان در این آئین ضمن گرامیداشت مقام معلم اظهار داشت: معلم معماری است که علم، ادب، فرهنگ و اخلاق را در زمینه های مختلف بنا می کند و در این راستا هرگونه اقدام و توجه می تواند کارگشا و راهگشای این زمینه در جامعه ما باشد.
وی در ادامه اضافه کرد: معلم چراغ راهنمای جامعه است و دانایی را تولید می کند.

moarefe modiran amoozesh parvaresh 1

فتح اله نوروزی در خصوص اهمیت و جایگاه معلم بیان داشت: آموزش و پرورش جایگاهی خاص در هر جامعه و کشور دارد و اگر بخواهیم به اساسی ترین نهاد اجتماعی در هدایت و افکار افراد هر جامعه بشری توجه کنیم بی شک به نام مقدس آموزش و پرورش می رسیم.
وی آموزش و پرورش توانمند را لازمه توسعه اجتماعی دانست و گفت: هریک از مدیران با انجام امورات و اقدامی مفید در آموزش و پرورش امری خداپسندانه را رقم خواهند زد.

فرماندار دشتستان با توجه به اینکه آموزش و پرورش سنگ بنای آینده کشور است افزود: اگر میخواهیم به آینده کشور توجه کنیم باید به آموزش و پرورش توجه داشته باشیم.
وی یکی دیگر از کارکردهای آموزش و پرورش را انتقال فرهنگ برشمرد و گفت: در راستای انتقال فرهنگ اگر به خوبی اقدام شود شاهد آسیب های اجتماعی کمتری در جامعه خواهیم بود.

moarefe modiran amoozesh parvaresh 1


نوروزی تاکید کرد: باید به آموزش و پرورش توجه خاص داشت زیرا که زیرساخت منابع انسانی کشور بعنوان بزرگترین سرمایه در آموزش و پرورش شکل می گیرد.

فرماندار دشتستان در ادامه تصریح کرد: آموزش و پرورش اصلی ترین نهاد اجتماعی و کانون انتشار دانایی است و دانایی نیز مقدمه توانایی است.

نوروزی تاکید کرد: اگر بدنبال تحول و تغییرات در جامعه هستیم باید نگاه و باورهای خود را تغییر دهیم و بدون این تغییرات موفق نخواهیم بود.

فرماندار دشتستان خطاب به مدیریت جدید آموزش و پرورش گفت: باید استراتژیک خاص خود در آموزش و پرورش را داشته باشید که بدون این امر شکست را بدنبال خواهد داشت.
وی مشکلات بوجود آمده از نداشتن استراتژیک مدیران را برشمرد و عنوان کرد: رشد حاشیه پردازی، سلیقه گرایی، فی البداهه پردازی و روزمرگی از مشکلاتی است که آیا مدیران و آموزش و پرورش است.

moarefe modiran amoozesh parvaresh 1
نوروزی دومین نکته در خصوص مدیریت جدید را حاکمیت اخلاقی دانست و افزود: اخلاق به روش صحیح، تقویت روابط انسانی، مشارکت جو و مشارکت پذیر بودن از عواملی است که با انجام آن و جلب اعتماد مردم می تواند باعث رشد و پیشرفت مدیران باشد.
فرماندار دشتستان مدیران مدارس را پرچمداران برنامه های آموزش و پرورش و دانش آموزان را گنجینه های ارزشمند جامعه دانست و افزود: پرچم کیفیت بخشی و ایجاد تحول در مدارس در دستان مدیران است.
وی سید حسن لواسانی را از سرمایه های خوب شهرستان دشتستان دانست و افزود: حسن لواسانی فرد ۲۳۰۰ روز در آموزش و پرورش شهرستان فعالیت کردند و مدیری خوب، پرتلاش و مشارکت پذیر، مشارکت جو، پیگیر کار و تعامل خوبی با مجموعه ها داشتند که همواره به وجودش افتخار و صمیمانه از ایشان قدردانی می نمایم.

فرماندار دشتستان در پایان ۴ مورد را به مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان یادآور شد و خاطرنشان کرد: همدلی، هماهنگی، همکاری و هم افزایی را همیشه بیاد داشته و با کنار هم نهادن این ۴ مورد می توانید موفق باشید.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در این آئین اظهار داشت: جایگاه معلم بسیار بالا و قابل توصیف نیست و زمانی جایگاه واقعی خود را می یابد که در آن جامعه صداقت و سلامت به جای تهمت قرار گیرد.
وی در ادامه افزود: معلم زمانی می تواند جایگاه اصلی خود را بیابد که اخلاق مداری را سرلوحه و از بی اخلاقی بپرهیزد.

moarefe modiran amoozesh parvaresh 1


باقر سعادت به یکی از ویژگی های ارزنده آموزش پرورش اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش همیشه صادر کننده نیروهای خودی است و هیچگاه از جایی دیگر نیرو وارد نکرده است و این از نعمت های بزرگی است.
وی در پایان از حسن لواسانی فرد جهت خدمات ارزنده و کارهای بسیاری همچون توسعه و زیرساخت های لازم جهت درمانگاه فرهنگیان، ارتقاء سطح علمی و کسب مقامات علمی و فرهنگی و .. در طی ۶ سال خدمتشان تشکر و قدردانی نمود و برای سهراب باقری در این جایگاه آرزوی موفقیت کرد.
سهراب باقری، مدیریت جدید آموزش و پرورش شهرستان دشتستان ضمن تبریک هفته معلم و قدردانی از همه مسئولین جهت شرکت در این آئین : از اعتماد مدیرکل آموزش و پرورش جهت اعتماد و انتخاب در این جایگاه تشکر نمود و برخی از اهداف و برنامه های خود را عنوان نمود.

moarefe modiran amoozesh parvaresh 1


مدیر سابق آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در این آئین ضمن تشکر و قدردانی از همه مسئولین و افراد شرکت کننده اظهار داشت: طی ۶ سال و سه ماه فعالیت در آموزش و پرورش شهرستان آنچه را در توان داشتیم برای اعتلای دشتستان به کار گرفتیم و را برنامه ریزی ها تلاش کردیم پیشرفت هایی حاصل شود.

moarefe modiran amoozesh parvaresh 1

لواسانی در ادامه افزود: بسیاری بودند که در این راه مخالف تیم مدیریتی ما بودند که این مخالفت ها نوعی دلسوزی قشر فرهنگی محسوب و باعث پیشرفت ها شد.
وی با بیان اینکه بنا نداشتم بیش از ۴ سال در مدیریت باشم افزود: چندین بار جهت رفت از مدیریت اقدام کردم و ریما استعفای خود را به ناصر کرمی اعلام نمودم ولی این امر میسر نشد.

سید حسن لواسانی فرد در پایان با تشکر از مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر و دیگر مسژولین جهت اعتماد و همکاری های لازم تشکر و قدردانی نمود.

در پایان طی حکمی از سوی مدیرکل آموزش و پرورش استان، سهراب باقری به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان دشتستان معرفی و از خدمات سید حسن لواسانی فرد تقدیر شد.

moarefe modiran amoozesh parvaresh 1

moarefe modiran amoozesh parvaresh 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group