سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

استاندار بوشهر گفت: جهش تولید نباید در پیچ و خم‌های اداری متوقف شود برهمین اساس دستگاه‌های اداری و بانک‌ها نهایت همت و همکاری را برای سرعت بخشی در راه‌اندازی واحدهای تولیدی این استان به کار ببندند.

به گزارش دیارجنوب عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در نشست مشترک کارگروه اشتغال و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید افزود:به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای توسعه در حوزه تولید خواسته نظام و رهبرمعظم انقلاب است در همین ارتباط باید تلاش کرد در سال جاری گامی متفاوت از سال‌های قبل در این زمینه برداشته شود.

وی با اشاره به قابلیت‌های بخش کشاورزی استان بوشهر و نقش آن در جهش تولید اضافه کرد: افزایش سطح گلخانه‌های استان از ۱۲۵ هکتار به ۴۰۱ هکتار در چند سال اخیر نشان دهنده ظرفیت این استان برای جهش در بخش کشاورزی است.

گراوند ادامه داد: بوشهر آمادگی و استعداد این را دارد تا گام بلندی در راستنای جهش تولید کشاورزی بردارد و علاوه بر تامین نیازهای استان و کشور به سمت بازارهای هدف برون مرزی حرکت کند.

tashil kargroh 1

وی از بانک کشاورزی و سایر بانک‌های عامل و سازمان جهاد کشاورزی خواست با همکاری و همراهی مضاعف شرایط حرکت در راستای جهش تولید را فراهم کنند.

استاندار بوشهر ادامه داد: با توجه به افزایش سطح گلخانه‌ها در استان بوشهر در چند سال گذشته انتظار می‌رود در سال جهش تولید این سطح افزایش چشم‌گیری داشته باشد.

گراوند در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: این استان به واسطه شرایط خاص آب و هوایی بویژه در فصل زمستان استعداد و آمادگی بسیار خوبی برای کسب سهم بالایی در حوزه بوم‌گردی و گردشگری دارد.

وی بیان کرد: در همین ارتباط بانک انصار در جلسه‌ای با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر پیشنهادهای ارائه تسهیلات به طرح‍‌های بوم‌گردی این استان را بررسی کند تا زمینه استفاده از این ظرفیت برای توسعه در بخش گردشگری فراهم شود.

استاندار بوشهر مصوب کرد: دستگاه‌های اجرایی مختلف در حوزه تولید، کارگروهی با حضور رئیس صدا و سیمای مرکز بوشهر تشکیل دهند تا با استفاده از امکانات موجود ظرفیت‌های استان و اقدامات صورت گرفتهبرای رونق تولید معرفی شود.

tashil kargroh 1

گراوند اضافه کرد: اقدام‌های مهم صورت گرفته در بخش آب با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای که کشور با آن روبرو است از مواردی است که باید اطلاع رسانی شود تا مردم از آن آگاهی یابند.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر مستندی در باره راه‌اندازی واحدهای موثر و مهم گلخانه‌ای، سردخانه، کشتارگاه صنعتی، شیلات و سایر موارد دیگر در این بخش با صرف ۲۵۵ میلیارد تومان اعتبار با هدف اطلاع رسانی به مردم تهیه کند.

استاندار بوشهر: میزان توسعه کشاورزی در حوزه تولید و اشتغال روستایی با هزینه کرد این میزان کم از اعتبار را در کشور بی‌نظیر دانست.

گراوند تاکید کرد: معرفی ظرفیت‌های تولیدی استان و اقدام‌های انجام شده در این بخش بیانگر توجه استان به بخش تولید و به دنبال آن جهش تولید در این استان است.

وی گفت: پرداخت در حوزه منابع و مصارف در کشور ۷۸ درصد در حالی که این میزان در استان بوشهر ۴۱ درصد است و آمارها فاصله زیاد بین منابع و مصارف در بانک‌های این استان را نشان می‌دهد./ایرنا

تصاویر نشست مشترک کارگروه اشتغال و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر

tashil kargroh 1tashil kargroh 1tashil kargroh 1tashil kargroh 1tashil kargroh 1tashil kargroh 1tashil kargroh 1tashil kargroh 1tashil kargroh 1tashil kargroh 1tashil kargroh 1tashil kargroh 1tashil kargroh 1tashil kargroh 1tashil kargroh 1tashil kargroh 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group