جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی از بهبود یافتگان کرونا خواست به شکرانه بازیابی سلامتی خود برای نجات جان بیماران مبتلا به این بیماری در طرح اهدای پلاسمای خون مشارکت کنند.

به گزارش دیارجنوب، دکتر مجید عبداللهی روز پنجشنبه افزود: دریافت پلاسمای خون بیماران بهبود یافته از کرونا و اهدای آن به مبتلایان به این بیماری برای تقویت سیستم ایمنی آنان، اقدامی نوین در کمک به درمان بیماران مبتلا به کرونا به شمار می‌رود.
وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از اجرا کنندگان طرح پلاسما درمانی در کشور به شمار می‌رود که با همکاری سازمان انتقال خون خراسان رضوی پلاسمای اهدایی از بهبودیافتگان کرونا را دریافت می‌کند.

pelasma korona
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: طرح پلاسما درمانی از دو هفته گذشته در کانکس ویژه مستقر در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد در حال اجراست و نیازمند مشارکت بیماران بهبود یافته برای اهدای پلاسما است.
عبداللهی افزود: در اجرای این طرح، بیماران کرونایی که دست کم یک ماه از بهبودی کامل آنان سپری شده است پس از گذراندن دوره درمان و قرنطینه به صورت داوطلبانه اقدام به اهدای پلاسمای خون خود می‌کنند.
وی ادامه داد: پلاسما درمانی خطری برای دهنده پلاسما ندارد و جداسازی پلاسما در شرایط استریل توسط دستگاه پلاسما فرز انجام می‌شود.
پلاسما درمانی یکی از روش‌های مداوای بیماران مبتلا به کروناست که با کمک سازمان انتقال خون در ۶ استان کشور از جمله تهران، مشهد و کرمانشاه انجام می‌شود.
به گفته کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا روز دهم اردیبهشت امسال تعداد مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۹۳ هزار و ۶۵۷ نفر رسیده که از این تعداد ۷۳ هزار و ۷۹۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و مرخص شده‌اند و شمار جان باختگان این بیماری به پنج هزار و ۹۵۷ تن رسیده است./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group