جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

حجت الاسلام اسماعیل پور از کلید خوردن فرآیند تشکیل کمیته های نظارت بر مسابقات قرآنی مرحله شهرستانی اوقاف بوشهر خبرداد.

به گزارش دیارجنوب، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا اسماعیل پور، عضو شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، امروز دوم اردیبهشت ماه 99، در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها و مطبوعات که با موضوع؛ اجرای طرح ضیافت الهی و چهل و سومین دوره مسابقات قرآن، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در محل سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: طرح ضیافت الهی با هدف تقویت فضای معنوی انس با قرآن کریم و دعا و مناجات ویژه ماه بهار قرآن در سطح جامعه ارائه می شود و لازم است مراکز افق در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان؛ ترتیبی اتخاذ نمایند تا با در نظر گرفتن ظرفیت ها و امکانات موجود، برنامه ریزی و اقدام لازم انجام شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به اینکه تمامی استانها به دلیل همه گیری بیماری ویروس کرونا از برگزاری مراسمات و تجمعات با حضور جمعیت مردمی منع شده و محروم اند، افزود: در اجرای این طرح ملی، همه ملزم به رعایت دقیق دستورات و مسائل بهداشتی و طرح مراقبت و فاصله گذاری اجتماعی در تمام برنامه ها، تحت هر شرائط ضروری و لازم الاجرا خواهد بود و همگان باید در راستای جلوگیری از شیوع بیماری ویروس کرونا از هر اقدام مثبت و تاثیرگذار کوتاهی نکنیم.

oghaf 1

اجرای برنامه انفاق و کمک به نیازمندان
حجت الاسلام اسماعیل پور با اعلان اینکه طرح ضیافت الهی از ششم اردیبهشت آغاز و تا چهارم خردادماه سالجاری ادامه خواهد داشت، گفت: تشکیل ستاد استانی با حضور کلیه نهادهای رسانه ای و درمانی، نظافت و ضدعفونی نمودن ضریح آستان مقدس امامزادگان مقدس، شبستان بقاع متبرکه، قفسه های کتب، قرآن، مفاتیج، رحل، جامهری ها، صحن، محوطه بقاع و... با هماهنگی ادارات بهداشت و نیروهای بسیجی و جهادی منطقه، فضاسازی و تبلیغات محیطی متناسب با ایام و لیالی ماه مبارک، پخش دائمی تلاوت قرآن، اذان، ادعیه، زیارات، مناجات سحرگاهی و سخنرانی مناسبتی از ماذنه های مساجد و بقاع متبرکه، اجرای برنامه ترتیل خوانی و جزءخوانی در بقاع متبرکه دارای ظرفیت و با حضور قاریان ممتاز و بدون حضور جمعیت مردم، برپایی جلسات تصویری تفسیر اساتید عالی در محل آستان امامزادگان مقدس، اجرای برنامه انفاق و مواسات و کمک به محرومان نیازمند به عنوان بخشی از برنامه های این طرح(اجتماعی، فرهنگی و قرآنی) سازمان اوقاف و امورخیریه در استان ها می باشد.
اجرای رزمایش ضیافت همدلی
مدیر کل اوقاف استان در بخش دیگر از سخنان خود گفت :به منظور لبیک گفتن به فرامین مقام معظم رهبری در رابطه با کمک به نیازمندان، با ترویج روحیه انفاق، بخشش، نوعدوستی و مساوات بین زائرین و مجاورین، به نیازمندان و محرومین این اداره کل اقدام به تهیه 1000 بسته معیشتی به ارزش دومیلیارد وپانصد میلیون ریال نموده که درایام ماه مبارک رمضان بین نیازمندان توزیع می شود.

oghaf 1

برپایی جشن خیابانی نسیم کرامت در استان بوشهر
عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اظهار اینکه در این ابلاغیه تاکید شده است که برپایی نماز عید سعید فطر در صورت صدور مجوز از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا؛ بلامانع خواهد بود، عنوان کرد: انتشار بسته آواهای قرآنی و نماهنگ فرهنگی مناسبتی، تولید ویژه نامه رسانه ای "خدیجه مادرامت"، تولید ویژه برنامه رسانه ای "جشن ولادت کریم اهل بیت"، برپایی کاروان خیابانیجشن و مولودی با عنوان نسیم کرامت، اجرای طرح سفره های افطاری ساده با عنوان رزمایش ضیافت همدلی، برگزاری مراسم شب های قدر وشهادت و شام غریبان اولین پیشوای شیعیان حضرت امیرمومنان امام علی (ع) به عنوان بخش دیگری از برنامه های فرهنگی و مذهبی طرح ملی ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان است.

وی در ادامه گفت: مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن کریم در تمامی نقاط استان بوشهر دربازه زمانی ۲۴ خرداد تا ۲۷ تیرماه با توجه به ابلاغ شیوه‌نامه برگزاری چهل‌ وسومین دوره این مسابقات برگزار خواهد شد.

نحوه ثبت نام برخط
حجت الاسلام اسماعیل پور به نحوه چگونگی اطلاع‌رسانی، تبلیغات و ثبت‌نام این مسابقات اشاره کرد و افزود: متسابقین علاقمند به شرکت در این دوره از مسابقات می‌توانند از ۶ اردیبهشت ماه مصادف با اول ماه مبارک رمضان لغایت ۱۶ خرداد برای ثبت‌نام از طریق مراجعه به تارنمای سایبری به نشانی www.my.oghaf.ir اقدام کنند.
مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان بوشهر با اشاره به برگزاری این مسابقات در ده رشته قرآنی که شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل قرآن کریم، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء و حفظ 5 جزء، اذان، دعاخوانی، همسرایی و همخوانی و نیز تفسیرعمومی قرآن کریم می شود، اعلام کرد: سایت ثبت‌نام در این مسابقات از ساعت ۲۴ روز جمعه مورخ ۱۶ خردادماه بسته خواهد شد، پس از علاقمندان خواستاریم دربازه زمانی یاد شده ثبت ‌نام نمایند.
میزبانی سه شهرستان به جهت ارتقاء سطح کیفی مسابقات استانی
وی اظهار کرد: تفاوت مسابقات این دوره نسبت به دوره های گذشته در این است که این مسابقات در مرحله شهرستانی به مرکزیت 3 شهرستان به جهت ارتقاء سطح کیفی مسابقات استانی برگزار خواهد شد، که این 3 مرکز شامل بوشهر، دشتستان و کنگان است.

ﻭﯼ گفت: ﺩﺭﺑﺎﺯﺩﻩ ﺯﻣﺎﻧﯽ ۱۱ﺗﺎ ۲۱ ﺷﻬﺮﯾﻮﺭﻣﺎﻩ ﮐﻪ ﻣﺘﻌﺎﻗﺒﺎ ﺍﻋﻼ‌ﻡ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺍﺳﺘﺎﻧﯽ ﭼﻬﻞ ‌ﻭ ﺳﻮﻣﯿﻦ ﺩﻭﺭﻩ ﻣﺴﺎﺑﻘﺎﺕ ﻗﺮﺁﻧﯽ ﺍﻭﻗﺎﻑ ﺩﺭ ﺑﻮﺷﻬﺮﺑﺎ ﺣﻀﻮﺭ ﻧﻔﺮﺍﺕ ﺑﺮﺗﺮ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻧﯽ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺑﺮﺗﺮﯾﻦ‌ﻫﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﺩﻭﺭﻩ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﻣﺴﺎﺑﻘﺎﺕ ﮐﺸﻮﺭﯼ ﺭﺍﻩ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﯾﺎﻓﺖ.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر ﺧﺎﻃﺮﻧﺸﺎﻥ ﮐﺮﺩ: ﺍﯾﻦ ﺩﻭﺭﻩ ﺍﺯﻣﺴﺎﺑﻘﺎﺕ ﻭﯾﮋﻩ ﺑﺰﺭﮔﺴﺎﻻ‌ﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻓﻘﻂ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎﻻ‌ﯼ ۱۸ ﺳﺎﻝ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺩﺭﺍﯾﻦ ﻣﺴﺎﺑﻘﺎﺕ ﺷﺮﮐﺖ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ ﻭﺛﺒﺖ ﻧﺎﻡ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺩﺭﺍﯾﻦ ﻣﺴﺎﺑﻘﺎﺕ ﻣﺠﺎﺯ ﻧﻤﯽ ﺑﺎﺷﺪ.
ﻭﯼ ﺗﺄﮐﯿﺪ ﮐﺮﺩ: ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﮐﺮﻭﻧﺎ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭ، ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﺩﻗﯿﻖ ﻣﺴﺎﺑﻘﺎﺕ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻧﯽ ﺑﺴﺘﮕﯽ ﺑﻪ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺩﺭﺧﺼﻮﺹ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﮐﺮﻭﻧﺎ ﺩﺍﺭﺩ. ﮐﻪ ﻣﺘﻌﺎﻗﺒﺎ ﺯﻣﺎﻥ ﺩﻗﯿﻖ ﺍﻋﻼ‌ﻡ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.
رونمایی از فاز دوم سامانه سایبری آزمون های مجازی برخط
حجت الاسلام اسماعیل پور از طراحی و راه اندازی فاز دوم آزمون های مجازی و برخط اوقاف استان بوشهر خبرداد و اعلام کرد: سامانه آزمون قرآنی اوقاف استان بوشهر به همت اداره امور قرآنی و با مشارکت واحد فناوری این اداره کل طراحی و راه اندازی شده است و کلیه فرآیند ثبت نام و برگزاری آزمون مجازی برخط در این سامانه فناوری سایبری به نشانی تارنمای bu-oghaf.ir پیش بینی و لحاظ شده است.
پخش زنده محافل ترتیل خوانی استان بر روی آنتن سیمای مرکز بوشهر
عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر به اجرای مجالس ترتیل خوانی و تفسیردر مراکز افق اشاره کرد و گفت: در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی که با حضورمدیران ارشد ادارات فرهنگی استان و اعضای رسمی شورای فرهنگ عمومی و مشاورفرهنگی سپاه امام صادق (ع) و نمایندگان جامعه قرآنی و خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) در محل سالن کنفرانسشهدای رسانه ملیبه ریاست سید حسین ناظر، مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر برگزار شد، مقررو مصوب شد که نیمه اول ماه مبارک رمضان 1399 روزانه مجالس جزءخوانی قرآن؛از مرکز «افق» محفل ﺟﺰﺀﺧﻮﺍﻧﯽ قرآنی «ﺍﻧﻮﺍﺭ ﺍﻟﻬُﺪﯼ» آستان مقدس امامزادهمحمد بن باقر (ع) کوی خواجه ها منطقه 2 بندر بوشهر و همچنین در نیمه دومماه بهار قرآن از مرکز «افق» محفل ﺟﺰﺀﺧﻮﺍﻧﯽ قرآنی «نوای ملکوت» حسینیهعاشقان ثارالله کوی جانبازان منطقه 1 بندر بوشهر به مدت پانزده روز بدونحضور جمعیت عمومی و با تلاوت قاریان ممتاز و بین المللی بومی و ﺑﺎ ﻫﺪﻑﺗﺮﻭﯾﺞ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺗﺮﺗﯿﻞ ﺧﻮﺍﻧﯽ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ؛ با تهیه کنندگی عبدالصائب اقدسی، ازساعت 17:15 بر روی آنتن شبکه استانی صدا و سیمای مرکز بوشهر به صورت زنده پخش شود.
جزءخوانی 14 قاری ممتاز بوشهری در آستان مقدس امامزاده محمد بن باقر (ع)
وی با اعلام اینکه چهارده نفر قاری ممتاز ملی مجلس ترتیل خوانی ﻣﺎﻩ مبارک ﺭﻣﻀﺎﻥ استان بوشهر ﺭﺍ ﺑﺮ ﻋﻬﺪﻩ دارند، افزود: مجالس ترتیل خوانی امسال به دلیل شرایط گسترش فراگیر بیماری ویروس کرونا در استان ها بدون حضور جمعیت عمومی مردم برگزار خواهد شد.
رقابت 150 نفر حافظ صحیفه سجادیه در آزمون مجازی اوقاف بوشهر

وی با اعلام اینکه نزدیک به 150 نفر بوشهری در آزمون مجازی حفظ دعای هفتمصحیفه سجادیه ثبت نام کرده اند، گفت: آزمون برخط ویژه حفاظ دعای هفتم صحیفه سجادیه از طریق سامانه سایبری پیشرفته اداره کل اوقاف و امور خیریه
استان بوشهر برگزار خواهد شد و تمامی سوالات این آزمون مجازی ویژه حفاظ صحیفه سجادیه به صورت چهار گزینه ای می باشد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group