شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

رئیس شورای اسلامی شهر کنگان گفت: یک میلیارد ریال برای مقابله با کرونا در بندر کنگان توسط شورای شهر کنگان تصویب شد.

به گزارش دیارجنوب، عیسی کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان کنگان در رابطه با مصوبات جلسه اخیر شورای شهر کنگان، اظهار داشت: با توجه به وجود ویروس کرونا و موضوع مقابله با شیوع آن در کنگان، اولین مصوبه شورا تصویب مبلغ یک میلیارد ریال برای مقابله با این بیماری بود که قرار است در قالب اقلام بهداشتی و پیشگیرانه از این ویروس تهیه و در اختیار نهادهای فعال در این حوزه گذاشته شود.
رئیس شورای اسلامی بندر کنگان افزود: موضوع دوم تصویب مبلغ یک میلیارد ریال جهت کمک به سیل‌زدگان( منازل خسارت دیده ) حاشیه خور عبدالسلام در کنگان بود که این مبلغ به ستاد مقابله با بحران و حوادث غیرمترقبه شهرستان پرداخت خواهد شد.
کرمی ادامه داد: ۷۰ درصد عوارض پروانه ساختمانی مسکونی برای مالکین املاکی که بر اثر سیل اخیر، منازل‌شان تخریب شده باشد تخفیف داده می‌شود.
وی ادامه داد: این افراد برای ساخت واحد مسکونی در بافت فرسوده شهری به‌صورت رایگان ( مانند منطقه خور عبدالسلام) و در صورت ساخت در خارج از محدوده فرسوده، شامل ۷۰ درصد تخفیف برای عوارض پروانه ساختمانی خود خواهند بود. این مصوبه برای سال ۹۹ است.
رئیس شورای اسلامی کنگان گفت: در راستای تقدیر از پرسنل بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان اعم از پزشکان، پرستاران و در کل کادر درمان، نیروهای خدماتی، اداری و پشتیبانی، در صورت ساخت واحد مسکونی در هر نقطه از شهر، شامل ۷۰ درصد تخفیف بابت عوارض پروانه ساختمانی مسکونی می‌شوند.
وی یادآور شد: به‌منظور تقدیر از نیروهای خدمات شهری شهرداری بندر کنگان در جریان نظافت شهر پس از سیل روز سوم فروردین که مشکلات زیادی را برای شهر و شهروندان ایجاد نمود، به تعداد ۱۵۳ نفر به ازای هر نیرو ۲۰۰ هزار تومان پاداش مصوب شد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group