سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: سال گذشته ۴۷هزار و ۵۶۵ نفر در این استان مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند.

به گزارش دیارجنوب، عبدالمجید دراهکی روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: از این شمار ۲۷هزار و ۴۱۷ نفر در بخش دولتی و ۲۰ هزار و ۱۴۸ نفر در بخش خصوصی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند.
وی بیان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مجموع آموزش‌های نظری و عملی است که با هدف ارتقای دانش افراد، ایجاد مهارت‌های لازم و به فعلیت رساندن استعدادهای نهفته در آنها اجرا می‌شود و مهارت آموزان را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار در مشاغل گوناگون تا سطح‌های مشخص آماده می‌کند.
دراهکی اضافه کرد: سال گذشته سه ‌میلیون و ۴۱۷ هزار و ۱۶۵ نفرساعت آموزش مهارتی در قالب ۲ هزار و ۴۵ دوره مهارتی در بخش‌های مختلف از جمله مراکز ثابت آموزشی، سیار شهری، ندامتگاه‌ها، جوار صنعت و دانشگاه،پادگان و مناطق روستایی به علاقه‌مندان آموزش داده‌شد.
وی اظهار کرد: این آموزش ها در قالب ۵۴۸ دوره با تنوع ۴۸۶ حرفه مختلف برای علاقمندان به فراگیری آموزش‌های مهارتی ارائه شده است.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر افزود: بیش از ۷۰ درصد این مهارت آموزان با شرکت در آزمون پایان دوره موفق به کسب مدرک بین المللی آموزش فنی و حرفه‌ای شده‌اند و مابقی نیز بر اساس نیاز بازار کار و موقعیت شغلی گواهی شرکت در دوره دریافت کرده اند.
دراهکی اضافه کرد: آموزش بخش دولتی در شاخه‌های مختلف فنی و مهارتی برای قشرهای مختلف اعم از دانشجویان و دانش‌آموختگان، دانش‌آموزان، متقاضیان مهارت‌آموزی، روستایی، سربازان وظیفه، زندانیان، بنگاه‌های اقتصادی، بیمه بیکاری، معتادان بهبود یافته، زنان خانه‌دار، معلولان، سکونتگاه‌های غیر رسمی و زنان سرپرست خانوار انجام می‌شود.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: آموزش در این اداره کل بر مبنای استاندارد آموزشی و با برخورداری از کد بین المللی است، دوره های آموزشی متعددی درمراکز ثابت، سیار شهری ، سیار روستایی، ندامتگاه‌ها، پادگانها، صنایع و صنوف، جوار دانشگاهها و آموزشگاههای فنی و حر فه ای آزاد برای کارجویان، دانشجویان، فارغ التحصیلان و شاغلان برگزار می‌شود.
دراهکی افزود: آموزش‌های مهارتی در راستای افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال پایدار ارائه می شود و این اداره کل با ۱۵ مرکز ثابت دولتی و ۱۷۹ مرکز آموزشی خصوصی ویژه آموزش مردان ، زنان و مراکز آموزشی دو منظوره در استان آموزش‌های مهارتی را اجرا می‌کنند./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group