جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و شهرستان دشتستان ، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستا نقش موثری در کنترل و پیشگیری آن در روستاها و ارائه خدمات و نیز کمک به حفظ سلامت روستاییان ایفا کرده‌اند.

به گزارش دیارجنوب، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان ضمن تشکر از دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان، بخصوص روستای راهدار از توابع بخش مرکزی دشتستان برای انجام اقدامات مؤثر و قابل‌توجه صورت گرفته در زمینه کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا اظهار داشت: تشکیل جلسات ستاد مقابله با ویروس کرونا در این روستا به صورت منظم برای هماهنگی برنامه‌ها و اقدامات و ارائه گزارش به مراجع مربوطه نقش موثری در کنترل و پیشگیری این بیماری داشته است.

ماریا خویش دوست افزود : با گزارش اولین مورد مشکوک به کرونا در روستا و اطلاع آن به دهیار و شورای راهدار توسط بهورزان، تمامی نکات ایمنی برای به‌ کارگیری تجهیزات و ماشین‌آلات مورد استفاده در پاکسازی، و گندزدایی معابر عمومی و اصناف روستا به صورت مستمر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.
وی در ادامه اضافه کرد: پس از گزارش مورد مثبت فوتی در این روستا، اصلاحیه دفن بهداشتی با همکاری دهیار و اعضای شورای اسلامی روستا درآرامستان انجام گرفت و افرادی که درغسالخانه روستا با متوفی تماس داشته اند، مورد آزمایش قرار گرفته که خوشبختانه جواب آزمایش هر دو غسال منفی بوده است .

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان بیان کرد: با پیگیری و آموزش مدوام بهورزان و رعایت نکات بهداشتی برای کنترل این بیماری با همکاری مسئولین روستا ، توانستیم به مدد الهی بیماری را در درون خانواده کنترل کنیم و خوشبختانه تا کنون موارد مثبت دیگری از اهالی روستای راهدار گزارش نشده است و تنها 4 درصد از موارد مثبت این بیماری در شهرستان مربوط به این روستا می باشد.
وی اضافه کرد: اولین فاصله گذاری اجتماعی در شهرستان توسط دهیاری وشورای راهدار در نانوایی ها، بانک انجام گرفته است و با نصب چندین روشویی در امکان و معابر عمومی به حفظ سلامت و پیشگیری این بیماری کمک کرده اند.

خویشدوست از دیگر اقدامات مهم و قابل تقدیر مسئولین روستای راهدار را عنوان کرد و افزود: راه اندازی ایست بازرسی جهت کنترل ورود و خروج مردم به روستا و همچنین راه اندازی کارگاه جهادی تولید ماسک ،که روزانه با تولید 500 عدد ماسک و در اختیار گذاشتن آن به صورت رایگان به کنترل و حفظ سلامت روستا کمک کرده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان با اشاره به همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستای راهدار با خانه بهداشت و مرکز خدمات جامع سلامت امام حسین در خصوص اطلاع‌رسانی مناسب در موارد مرتبط به ساکنان روستا نیز تاکید کرد: با گزارش اولین مورد مثبت در روستا ، بهورزان و مراقبین سلامت تمامی اعضای خانواده و افرادی که با این خانواده در تماس بوده اند، مورد پیگیری و بررسی قرار داده ا ند.
وی در ادامه گفت: با کنترل روزانه افراد و پیگیری بروز علایم بیماری، با شروع اولیه علایم، تمامی اعضای خانواده و افرادی که بااین خانواده مواجهه مستقیم داشته اند، جهت انجام آزمایش به بیمارستان شهید گنجی برازجان ارجاع داده شده اند .
خویشدوست اضافه کرد: در این بررسی افراد سایر شهرستانهای دیگر استان که با اعضای خانواده بیمار در این مدت در تماس بوده اند ،جهت پیگیری و غربالگری این افراد به شبکه بهداشت و درمان ان شهرستانها گزارش داه شد.

خویشدوست تاکید کرد: تمامی اعضای این خانواده تا اتمام کامل دوره نقاهت و منفی شدن دوباره جواب آزمایش در قرنطینه خانگی بسر می برند که پس از اتمام این دوره (14 روز) می توانند به روال عادی زندگی برگردند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان در پایان گفت: از تلاش ها، خدمات و اقدامات ارزشمند در دهیاریها و شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان که این روزها در خط مقدم خدمات رسانی و حفظ و حراست از سلامتی هموطنان در شهرها و روستاها در پیشگیری و کنترل ویروس کرونا برای رفاه و سلامتی شهروندان با وجود همه شرایط سخت و تهدیدها کوشش می کنند، صمیمانه تقدیر می نمایم.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group