چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر استان بوشهر گفت: از ابتدای شروع طرح بسیج ملی مقابله با کووید ۱۹ تاکنون ۴۴ واحد صنفی متخلف به دلیل رعایت نکردن مصوبات شورای پیشگیری از کرونا جریمه و تعطیل شده‌اند.

به گزارش دیارجنوب، حسین ناظمیان‌پور روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور ، نظارت بر فعالیت صنوف به صورت ویژه و با عنوان بسیج ملی مقابله با کووید ۱۹ در دستور کار واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای این شبکه قرار گرفت که به صورت مستمر توسط بازرسان بهداشت محیط انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تاکنون ۲ هزار و ۶۰ مورد بازدید از مراکز و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در سطح شهرستان دیر صورت گرفته‌است که ۲۰ واحد صنفی متخلف به علت رعایت نکردن اصول بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا تعطیل و ۲۴ صنف دیگر جریمه شدند.
معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: در همین مدت نیز ۳۷۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته کشف و معدوم شد و ۱۲ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی به عمل آمد که نتابج آزمایشات آن مطلوب گزارش شده‌است.
وی با اشاره به سنجش سلامت مواد غذایی با استفاده از تجهیزات پرتابل گفت: ۷۸۳ مورد سنجش با استفاده از تجهیزات پرتابل در محل تهیه و توزیع مواد غذایی صورت گرفته‌است که این نشان از اهمیت و حساسیت بازدیدها و توجه ویژه کارشناسان این شبکه به سلامت مواد غذایی است.
وی با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی توسط متصدیان صنوف مختلف یادآوری کرد: تامین سلامت و امنیت غذایی مردم از اهداف شبکه بهداشت و درمان است و با صنوفی که باعث به مخاطره افتادن امنیت غذایی شهروندان شده و بهداشت عمومی را نادیده گیرد بدون اغماض برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
ناظمیان‌پور با درخواست از شهروندان گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی با سامانه تلفنی ۱۹۰ تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کنند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group