جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم استان بوشهر گفت: پنج نفر از شهروندان ابن بندر بر اثر مصرف الکل صنعتی مسموم شدند که سه نفر از آنان در بیمارستان بستری و ۲ نفر دیگر سرپایی درمان و ترخیص شدند.

به گزارش دیارجنوب، ایرج زنده بودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود توصیه و تاکید متخصصان و پزشکان مبنی بر اینکه مصرف الکل به هیچ عنوان باعث جلوگیری فرد از ابتلا به بیماری کرونا نمی‌شود اما برخی به این توصیه‌ها و هشدارها بی توجه هیتند.
وی بیان کرد: اگر افراد به عوارض ناشی از مصرف الکل توجه کنند به هیچ عنوان به سمت این ماده نخواهند رفت.
رئیس شبکه بهداشت ودرمان دیلم گفت: باتوجه به اینکه کوری و از کار افتادگی کبد و اختلال‌های شدید بدنی ناشی از مصرف الکل فرد را به کام مرگ می‌کشاند، از اهالی این شهرستان خواست به جد از مصرف هر گونه الکل بپرهیزند.
وی به مردم توصیه کرد، الکل ۷۶ درصد طبی تنها برای ضد عفونی کردن دست و سطوح است و باید مورد تایید واحد غذا و داروی شبکه بهداشت باشد.
زنده بودی افزود: تنها راه سالم ماندن از بیماری کرونا، رعایت فاصله اجتماعی و فیزیکی، پرهیز از دورهمی و رعایت نکات بهداشتی است.
رئیس شبکه بهداشت ودرمان دیلم بیان کرد: با مدد الهی بیماری کرونا را با در خانه ماندن با صبر و حوصله شکست خواهیم داد.
در پی شروع ویروس کرونا در ایران، برخی از مردم باهدف مصون ماندن از ابتلا به این بیماری به مصرف الکل روی آوردند که منجر به مسمومیت و مرگ تعدادی از هموطنان شده‌است.
شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر تاکنون ۴ بیماری کرونایی داشته است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group