شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به آغاز برداشت گندم در این استان سلامت کمباین‌داران در مقابل ویروس کرونا به صورت مستمر پایش می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، محمدتقی منوچهری روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: به منظور پیشگیری از هرگونه ایجاد زمینه ابتلا به بیماری کرونا و برای ارتقای سلامت عمومی هم استانی‌ها همه کمباین‌دارانی که برای فعالیت در فصل برداشت گندم وارد این استان می‌شوند، به صورت اصولی ساماندهی و به نحوی اقدام می‌شود که قبل از صدور مجوز ورود و فعالیت در حوزه کشاورزی استان، مکلف به همراه داشتن گواهی سلامت و کارت تردد باشند و در مبدا نیز کمباین و سایر ادوات خود را ضدعفونی کنند.
وی افزود: کمباین داران در مبادی ورودی نیز توسط اکیپ‌های مستقر تب سنجی می‌شوند و برای کنترل و پایش آنان در مدت حضور در استان، لیست مشخصات کمباین داران و گروه همراه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار می‌گیرد.
منوچهری اظهار داشت: سلامت کمباین داران در طول زمان حضور در محدوده شهرستان‌های استان به صورت مستمر از سوی تیم تلفیقی از دانشگاه علوم پزشکی و جهاد کشاورزی نظارت می‌شود تا ضمن انجام اقدام‌های مرتبط با فصل برداشت محصولاتی نظیر گندم و ارایه خدمات به کشاورزان استان، دغدغه‌ای برای سلامت استان به وجود نیاید.
وی گفت: ستاد برداشت در شهرستان‌ها نیز با حضور دستگاه‌های متولی از جمله شبکه بهداشت و درمان تشکیل شده و تمهیدات و توصیه‌های لازم نیز مورد تاکید قرار گرفته‌است.
منوچهری بیان کرد: برای برداشت گندم در این استان ۶۰۸ دستگاه کمباین پیش بینی شده که از این شمار ۱۸ دستگاه بومی و ۵۹۰ کمباین مهاجر از استان‌های همجوار هستند.
برداشت گندم از سطح ۱۰۰ هزار هکتار مزارع آبی و دیم در استان بوشهر آغاز شده‌است و پیش بینی می‌شود امسال ۱۱۰ هزار تن گندم در استان بوشهر تولید شود./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group