پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در سال گذشته چهار هزار و ۲۲۳ مورد شکایت‌های مردم این استان در ارتباط کالا و خدمات مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته است.

به گزارش دیارجنوب، رضا جمالی روز سه‌شنبه در این ارتباط افزود: از این شمار گزارش ۲ هزارو ۴۵۸ مورد تلفنی، ۳۴۷ مورد مراجعه حضوری و یکهزار و ۴۱۸ مورد از طریق درخواست کتبی دریافت و مورد رسیدگی شد.
وی بیان کرد: از مجموع شکایت‌های رسیدگی شده در استان بوشهر، یک‌هزار و ۴۱۸ فقره به عنوان متخلف و منجر به تکمیل برگ گزارش بازرسی، ۲ هزار و ۳۹۴ فقره غیر متخلف و ۳۹۲ مورد به مصالحه و جلب رضایت شاکیان منجر شده‌ است.
جمالی ادامه داد: گزارش‌های دریافتی بر اساس نوع تخلف، بیانگر آن است که گرانفروشی، کم فروشی، انجام ندادن تعهدات در قبال مصرف کنندگان و تقلب از بیشترین موارد تخلف است.
وی تاکید کرد: همه واحدهای صنفی به منظور لزوم استمرار اطلاع رسانی نظام مند، دقیق و بهنگام باید قیمت کالا و خدمات خود را به مصرف‌کنندگان از طریق درج قیمت، نصب برچسب یا اتیکت روی کالا یا تابلو و نرخ‌نامه در محل تولید، عرضه، کسب و حرفه به نحویکه قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت به سهولت و روشنی برای همگان قابل رویت باشد، اقدام کنند./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group