شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: از یکم اسفندماه 98 تاکنون تعداد 198 واحد به علت عدم رعایت مسائل بهداشتی پلمب شدند.

به گزارش دیارجنوب، رضا جمالی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از یکم اسفندماه 98 هم‌زمان با شروع طرح تشدید نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی، تاکنون بیش از یک‌هزار و 200 مورد بازرسی از صنوف سراسر استان بوشهر انجام‌گرفته است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت:در پی استمرار گشت‌های بازرسی از واحدهای صنفی در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و به‌منظور نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی درجهت جلوگیری از گسترش بیماری کرونا، از یکم اسفندماه 98 تاکنون تعداد 198 واحد به علت عدم رعایت مسائل بهداشتی پلمب و تعداد 440 واحد صنفی دیگر اخطاریه پلمپ جهت اجرا پروتکل‌های بهداشتی دریافت نمودند.
مسؤول حمایت از حقوق مصرف‌کننده با اشاره به حضور مستمر تیم‌های بازرسی این سازمان و ادارات تابعه در سطح بازار در دو نوبت صبح و بعدازظهر عنوان کرد: روزانه با حضور 50 نفر بازرس پرفعالیت واحدهای صنفی نظیر مراکز عرضه میوه و تره‌بار، سوپرمارکت، قصابی و مرغ فروشی‌ها، فروشگاه کالاهای پزشکی و داروخانه‌ها در سطح استان با همراهی مأمورین سایر دستگاه‌های اجرایی من‌جمله مراکز بهداشت نظارت به‌عمل‌آمده و به‌صورت دقیق نحوه رعایت نکات بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا ودیگرتخلفات صنفی شامل عدم نصب تابلو قیمت، گران‌فروشی، کم‌فروشی و غیره مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.
جمالی اضافه کرد: در بازه زمانی یادشده تعداد 700 مورد گزارش و شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی دریافت و رسیدگی شده که منجر به تشکیل 200 فقره پرونده تخلف گردیده است.
وی در ادامه اظهار داشت: در بازه زمانی ذکرشده تعداد 301 مورد گشت مشترک با سایر دستگاه‌های مرتبط صورت گرفته و منجر به تشکیل 201 فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از یک میلیارد و 87 میلیون ریال گردیده است./فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group