سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: هنرمندان بیکار شده در اثر شیوع ویروس کرونا مشمول دریافت بیمه بیکاری می‌شوند.

به گزارش دیارجنوب، فاطمه کرمپور چهارشنبه در این رابطه اظهار کرد: آن دسته از اهالی فرهنگ و هنر که با شیوع کرونا از کار خود بیکار و کارگاه آنها تعطیل و آسیب دیدند، می‌توانند با مراجعه به سایت Bimebikari.mcls.gov.ir برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کنند.
وی بیان کرد: افرادی که زیر یک سال سوابق بیمه در سال ۹۸ دارند در راستای ماده ۲ و بند ب ماده ۶ قانون بیمه بیکاری باید ابتدا در سایت وزارت کار به آدرس http://Bimebikari.mcls.gov.ir ثبت نام اولیه را انجام دهند که مهلت ۳۰ روزه آنان رد نشود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: تمام مشاغلی که بصورت مستقیم به واسطه شیوع کرونا مجبور به تعطیلی شده و کارگران آنان بیکار شدند شامل قانون بیمه بیکاری می‌شوند.
کرمپور یادآورشد: تمامی کسانی که در سامانه فوق ثبت نام می‌کنند حتما علت بیکاری را گزینه حوادث غیر مترقبه انتخاب کنند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ضروری است مردم فهیم بوشهر در روز طبیعت با تداوم کمپین «در خانه بمانیم» نهایت همکاری را با مسئولان داشته باشند تا قطع زنجیره انتقال کرونا و در نتیجه سلامت جامعه و افراد تضمین شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به توجه به لزوم حفظ آئین‌ها، آداب و رسوم ملی و مذهبی گفت: امسال با شیوع بیماری همه‌گیر کرونا شرایط ویژه‌ای ایجاد شده که نیاز است با ماندن در خانه به قطع زنجیره این ویروس کمک شود.

کرمپور تاکید کرد: از هم‌استانی‌هایی که کرونا را جدی نگرفتند انتظار است به توصیه‌های کادر درمان عمل کنند.

وی همچنین از اهالی رسانه،خبرنگاران و هنرمندانی که در کنار کادر درمان استان با جانبازی اخبار را به اطلاع عمومی می‌رسانند قدردانی کرد./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group