جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران و مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا برای قطع زنجیره انتقال این بیماری تردد هوایی به این جزیره برای مدت پنج روز لغو شده‌است.

به گزارش دیارجنوب، عباس اسدروز روز سه‌شنبه در نشست هماهنگی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در جزیره خارگ افزود: در این طرح با توجه به موج برگشت مسافران از سفر، تمرکز بر تشدید کنترل ترددها و سفرها به جزیره است که از چهارشنبه ۱۳ فروردین همه ترددهای هوایی به خارگ و بالعکس به جز موارد خاص یا اضطراری ممنوع است.
وی بیان کرد: باهدف قطع زنجیره انتقال کرونا، طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و کنترل‌های لازم در جزیره خارگ با جدیت بیشتری در دستور کار قرارگرفته است.
اسدروز ادامه داد: با هماهنگی به‌عمل‌آمده همه مسئولان ذیربط اعم از فرماندار شهرستان بوشهر، بخشدار، رؤسای دادگستری و اطلاعات، نیروی‌های نظامی و انتظامی، بهداشت و درمان و شرکت‌های نفتی مستقر در جزیره برای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی عزم راسخ دارند که این روند قابل‌تقدیر است.
وی افزود: جزیره خارگ به عنوان خط مقدم جبهه اقتصادی کشور و حیات زنجیره ذخیره‌سازی و صادرات نفت دارای اهمیت راهبردی بسیار بالایی است.
اسدروز اضافه کرد: تداوم وضعیت سالم کنونی و عملیاتی شدن طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی»، تحقق مطالبه اهالی جزیره خارگ برای کنترل بیشتر در اعمال محدودیت‌های فراگیر در محیط‌های فعال برای مقابله با کرونا است.
وی بیان کرد: در ادامه اقدامات قبلی از ۱۰ فروردین آغازشده و شرکت‌ها، ارگان‌ها و نهادهای مختلف تحت مدیریت و نظارت مدیریت ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ برای نهادینه کردن الزامات آن در بین شهروندان در روزهای آتی می‌کوشند.
اسدروز ادامه داد: برای اجرای اقدامات کنترلی و مهار ویروس کرونا گروه‌های پویش مردمی که با هماهنگی و تحت نظارت مدیریت ارشد شرایط اضطراری سازمان‌دهی شدند، مانند گذشته در زمینه ضدعفونی و کنترل مبادی ورودی جزیره به همکاری خود ادامه می‌دهند.
وی ادامه داد: ورود به جزیره در روزه‌های بعد، فقط برای افراد بومی دارای کارت تردد شهروندی و در موارد خاص با بررسی گروه پویش مردمی و ستاد کنترل کرونا و با هماهنگی با بخشدار ویژه خارگ انجام می‌شود.
اسدروز بیان کرد: در اجرای طرح مقرر شد تا کنترل تردد وسایل نقلیه شامل موتورسیکلت و دوچرخه در محدوده ناحیه مسکونی صنعت نفت با شدت بیشتری اعمال شود.
وی ادامه داد: درمورد حضور افراد بیمار یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای و مشاغلی که نیاز ضروری نیست مفاد بخشنامه مقام عالی وزارت نفت توسط شرکت‌های نفتی مدنظر قرارگرفته و اجرایی می‌شود./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group