چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

شهرداری بردخون به یک ساعت خاموشی روزانه کمک می‌کند.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان دیر، ساعت زمین به‌عنوان یک رویداد مؤثر که نشان‌دهنده آگاهی بشر به مشکلات طبیعت و احترام به زمین است، برای اولین بار در سیدنی استرالیا و به ابتکار یک روزنامه استرالیایی در سال 2007 پایه‌ریزی شد و اکنون در بیشتر کشورها و شهرهای کوچک و بزرگ جهان اجرا می‌شود و حتی خانواده‌ها نیز به مدت یک ساعت چراغ‌ها و وسایل اضافی را خاموش می‌کنند تا ثابت کنند که دغدغه مشکلات کره خاکی، یک دغدغه جمعی است.
در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی و توسعه صنعتی، وسایل زندگی مردم دچار تغییر شده و انسان بیشتر از گذشته مصرف‌گرا شده و این مصرف‌گرایی بر خلاف اینکه راحتی برای بشر داشته اما اگر مدیریت نشود معضلاتی را به‌دنبال دارد که آینده زمین را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
همه ما به این باور رسیده‌ایم که یک زمین بیشتر نداریم و اگر توجهی به این زمین نداشته باشیم، باعث نابودی سریع‌تر آن می‌شویم و این مناسب نیست.
میانگین دمای زمین در سه دهه اخیر افزایش یافته و با مطالعاتی که دانشمندان انجام داده‌اند تا 80 سال آینده 8 درجه گرم‌تر می‌شود که اگر دست به کار نشویم و کاری نکنیم به نسل‌های آینده خیانت کرده‌ایم.
مسؤول انجمن حافظان مند بردخون گفت: سیل، طوفان، خشکسالی، افزایش مرگ و میر، بالاآمدن آب دریاها، انقراض برخی گونه‌های گیاهی و حیوانی و آلودگی هوا از آثار گرمایش زمین است.
صادق نظری افزود: سیل بهمن 95 و از بین رفتن تعداد زیادی از آهوها و جانداران دیگر منطقه حفاظت‌شده مند، بارش ناگهانی برف در استان بوشهر و منطقه بردخون، بالاآمدن آب دریا و بلااستفاده شدن برجکهای خورخان شاید از ملموس‌ترین مواردی است که شهروندان ما از نزدیک با آن مواجه شده‌اند.
برای ساعت زمین امسال، با توجه به علاقه‌مندی شهردار و شورای اسلامی شهر بردخون به مسائل زیست‌محیطی و مشارکت همیشگی در فعالیت‌های انجمن حافظان مند، با پیشنهاد این انجمن برای یک ساعت خاموشی بیشتر، روشنایی اماکن تحت مدیریت شهرداری، در ساعت اولیه صبح و اواخر روز که ضرورت زیادی ندارد موافقت شد.
عبدالخالق قایدی شهردار بردخون آمادگی خود را برای برنامه‌ریزی جهت خریدهای آینده ملزومات شهرداری با توجه به مسائل زیست‌محیطی اعلام کرد.
این اقدام شهرداری بردخون می‌تواند الگویی مناسب و سازنده برای شهرداران استان و کشور شود تا شاهد اتلاف انرژی و سرمایه‌های کشور نباشیم.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group